علم و دانش

رازهای پنهان در پس لوگوی برندهای مشهور 

 

بسیاری از برندهای محبوب پیام های پنهانی را در بسته بندی خود حمل می کنند. دست اندرکاران MailOnLine پیام های پنهان در پس لوگوی چندین برند را بررسی و توضیح داده است. 

HP Sauce 

سس اچ پی برندی است که به دوران سلطنت ملکه ویکتوریا باز می گردد و هر روز هزاران بریتانیایی آن  را با صبحانه خود صرف می کنند. لوگوی سس تصویر بیگ بن و پارلمان را نشان می دهد. اما چرا؟ 

فردریک گیبسون گارتون، یک خواربارفروش اهل ناتینگهام، اولین بار دستور غذای خود را در سال 1870 فرموله کرد و در سال 1896 نام HP Sauce را ثبت کرد، زیرا شنیده بود که رستوران واقع در مجلس نمایندگان شروع به سرو آن کرده است.

او بعدا این دستور غذا را به قیمت 150 پوند فروخت تا بدهی خود را با ادوین سامسون مور که در سال 1903، HP Sauce  را به یک موفقیت تجاری تبدیل کرد، تسویه کند.

در حالی که بطری‌ها همچنان نمادهای بریتانیایی را روی خود دارند، اما این سس دیگر به طور کامل بریتانیایی نیست. هاینز در سال 2007 کارخانه سس HP را در استون- بیرمنگام تعطیل کرد و خط تولید را به هلند منتقل نمود. 

Cadbury 

جان کدبری در سال 1824 Cadbury’s را در بیرمنگام در بریتانیا تاسیس کرد. در سال 1921، اولین لوگوی آن بر اساس امضای مدیر وقت ویلیام کدبری بود. اما تنها در سال 1960 بود که این لوگو بر روی سایر تخته های شکلات ظاهر شد. 

برای بیش از 100 سال، شکلات Cadbury در بسته بندی بنفش عرضه شده است که آن را از رقبا متمایز می کند. این شرکت از سال 1914 و به عنوان ادای احترام به ملکه ویکتوریا از این رنگ استفاده کرده است. در فوریه 1854 کادبری حکم سلطنتی دریافت کرد تا به عنوان سازنده رسمی کاکائو و شکلات برای پادشاه تبدیل شود.  

طرفداران شکلات نمادین اغلب به اهمیت یک و نیم لیوان شیری که بسته بندی را تزئین می کند، فکر کرده اند. اما این نماد در واقع به نحوه قرار دادن شیر در هر نیم پوند تخته شکلات مربوط می‌ شود.

Toblerone 

Toblerone  یکی از نمادین ترین شکلات های جهان است که دندانپزشکان از آن متنفر هستند. 

شکلات کلاسیک سوئیسی از سال 1908 ساخته شده است و نمادی از یک خرس را در لوگوی معروف کوه خود نشان می دهد.

در سمت چپ قله، چیزی که در ابتدا شبیه یک سرسره برفی به نظر می ‌رسد، در واقع یک خرس دیده می شود. اما قرار دادن آن روی لوگو آنقدرها هم که فکر می کنید تصادفی نیست. خرس سمبل برن است، زیرا شکلات در برن سوئیس ساخته شده است.

Heinz 

سس کچاپ هاینز با عدد 57 روی گردن بطری ها، یک غذای اصلی خانگی محبوب است. با این حال، افراد ممکن است دانستن اینکه این عدد نه تنها معنایی در پس خود و همچنین یک هدف کاربردی نیز دارد، شگفت زده شوند. 

نماد 57 گونه نشان دهنده تنوع محصولاتی است که هاینز دارد، اما این تعداد در واقع به طور تصادفی توسط خود هنری هاینز موسس انتخاب شده است. مسلما او در زمان شروع برند، 57 نوع محصول نداشت. انتخاب آن در واقع یک راه هوشمندانه برای ایجاد اصالت و جذب مشتری بود. وب ‌سایت هاینز توضیح می‌ دهد: وقتی هنری هاینز یک شرکت کفش را دید که 21 مدل کفش را تبلیغ می‌کرد، الهام گرفت تا شعار نمادین 57 گونه را ایجاد کند.

اما چرا 57؟ هیچ کس به طور قطع نمی داند. هنری ادعا کرد که پنج عدد شانس او و هفت عدد شانس همسرش بود! 

Amazon 

مردم در سرتاسر جهان برای خرید آنلاین، همه چیز، از ملزومات مد گرفته تا مواد غذایی و غیره  به آمازون روی می آورند.  

حتما متوجه فلش زیر کلمه آمازون شده اید، اما آیا به محل قرار گیری آن فکر کرده اید؟ اگر دقت کنید، می بینید که فلش حرف a را به حرف z متصل می کند. اما این تصادفی نیست. بلکه به این معناست که آمازون هر آنچه نیاز دارید را به شما می دهد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید