علم و دانش

کشف بیش از صد گونه دریایی جدید در کاوش زیر آب های شیلی 

جنوب شرقی اقیانوس آرام یک کانون زمین شناسی و مملو از دریچه های گرمابی است که طیف گسترده ای از موجودات زنده را نگهداری می کند.

محققان طی سفر دریایی در اعماق ساحل شیلی در اول فوریه، بیش از 100 گونه دریایی ناشناخته و چندین کوه زیر آب را که تا به حال دیده نشده اند – که بزرگترین آنها چهار برابر بلندترین ساختمان جهان است – کشف کرده اند.

از 8 ژانویه تا 11 فوریه، محققان کشتی تحقیقاتی Falkor موسسه اقیانوس اشمیت (SOI) بستر دریا را در سواحل شیلی کاوش کردند. این ماموریت با  Seamounts of the South East Pacific  بر روی کوه های زیر آب در سه منطقه اصلی متمرکز بود، از جمله پشته های Nazca و Salas y Gómez، که دو زنجیره از بیش از 200 کوه زیر آب هستند که در مجموع 2900 کیلومتر از شیلی تا جزیره ایستر و همچنین پارک های دریایی Juan Fernández و Nazca-Desventuradas.امتداد دارند. 

علاوه بر این، محققان در طول این سفر در مجموع حدود 52800 کیلومتر مربع از اقیانوس را نقشه برداری کردند.

موجوداتی که کشف شدند شامل اسفنج های صورتی خاردار، یک ماهی نارنجی چشم گوگ، سخت پوستان پا دراز، یک موجود شبیه چتر دریایی درخشان با ساختار DNA بلند، یک درخت پرتقال درخشان، یک ماهی مرکب نورانی نارنجی و غیره بودند. موجودات کشف شده را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید. جنوب شرقی اقیانوس آرام یک منطقه فعال زمین شناسی است و مملو از دریچه های گرمابی است که برای طیف گسترده ای از موجودات زنده زندگی می کند.

نقشه های کف اقیانوس چهار کوه غوطه ور را که قبلا ناشناخته بودند نشان داد. بزرگ ‌ترین کوه به تازگی Solito  نام دارد و 3530 متر بالاتر از کف دریا قرار دارد و بیش از چهار برابر بلندتر از بلندترین ساختمان جهان، برج خلیفه، که ارتفاع آن به 828 متر می‌رسد، می باشد، اما به ارتفاع اورست که بیش از 8000 متر ارتفاع دارد نمی رسد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید