املاک و مسکنمقالات

در نظر گرفتن بودجه برای اجاره نشینان توسط دولت فدرال

برنامه بودجه سالانه دولت در ماه مارس امسال ارائه شد و امید به خرید مسکن را برای نسل هزاره و نسل زد که اجاره‌ نشین هستند زنده کرد. در سند بودجه، وزیر دارایی کریستیا فریلاند تعدادی از اقداماتی که دولت قصد دارد برای افزایش دسترسی نسل ‌های جوان به مسکن انجام دهد را تشریح کرده است.یکی از موارد این برنامه، امکان بازپرداخت ســـی ساله وام مسکن برای خریداران جدید خانه است. این برنامه همچنین اجاره‌ نشینان را قادر می ‌سازد تا پرداخت‌ اجاره‌ شان را به عنوان اعتبار ذخیره کنند تا وقتی می خواهند وام مسکن دریافت کنند، شرایط اعتباری بهتری داشته باشند. رابرت کاوسیک اقتصاددان موسسه بی ام او کپیتال مارکت معتقد است اقداماتی که برای افزایش مالکیت مسکن صورت می ‌گیرد، در نهایت منجر به افزایش تقاضا برای مسکن می‌شوند. پس برای اجاره ‌نشینانی که علاقه‌ ای به خرید مسکن ندارند، بودجه پیشنهادی ندارد. با این حال برخی اقداماتی مثل کاهش مالیات اعمال‌ شده بر دستمزد اجاره‌ نشینان و همچنین حمایت‌ های مالی از سازمان‌ های غیرانتفاعی اجاره‌ دهنده برای حفظ هزینه‌ های پایین اجاره می‌ تواند به ‌طور غیرمستقیم شرایط زندگی آن‌ها را بهبود ببخشد.اما به طور کلی به نظر می ‌رسد تمرکز اصلی بودجه بر روی کمک به خرید مسکن بوده و اقدامات مستقیمی برای اجاره‌ نشینانی که قصد خرید مسکن را ندارند، مطرح نشده است.

ساختن واحد های بیشتر

دولت اعلام کرد برنامه وام‌ های ساخت آپارتمان که به توسعه ‌دهندگان و شهرداری‌ ها وام ‌های کم‌ هزینه برای ساخت آپارتمان‌ های مسکونی مقرون‌ به‌ صرفه اعطا می‌ کند را با اضافه کردن 15 میلیارد دلار دیگر از سال 2025 تا 2026 تقویت می‌ کند. بدین ترتیب حجم کلی این برنامه به بیش از 55 میلیارد دلار می‌ رسد.از مبلغ اضافه‌ شده 100 میلیون دلار برای ساخت مسکن بالای فروشگاه‌ ها و کسب ‌و کارها، به ویژه در شهرهای بزرگ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دولت می‌ گوید این کمک های مالی به ساخت بیش از 30 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور تا سال 2031-2032 کمک می ‌کنند تا  مقدار کلی ساخت مسکن به131000  واحد برسد.همچنین این برنامه تغییراتی از جمله راحت تر کردن شرایط وام و دسترس ‌پذیرتر کردن آن برای پروژه‌ های مسکن دانشجویی نیز خواهد داشت.

مسکن دانشجویی

دولت فدرال قبلا مالیات بر ارزش افزوده را از ساخت ساختمان‌ های جدید اجاره‌ ای حذف کرده بود اما “مسکن‌های ویژه” مانند مسکن دانشجویی در معیارهای مربوط به این مشوق خاص طبقه بندی نمی‌ شدند. در بودجه جدید این بخش از معیارها اصلاح شد تا مسکن دانشجویی مشوق مالیات برای ساخت واحدهای اجاره ‌ای را دریافت کند. این اقدام، موسسات آموزشی را ترغیب خواهد کرد تا ساخت واحد مسکونی بیشتر را برای دانشجویان را برعهده بگیرند. دولت فدرال باید در بازه‌ای پنج ساله، مبلغ 19 میلیون دلار و سپس سالانه 5 میلیون دلار برای تامین هزینه‌های این اقدام اختصاص دهد.

علاوه بر این، فرمول مورد استفاده برای محاسبه هزینه‌های مسکن دانشجویی که دولت می گوید از 26 سال پیش به ‌روز نشده بود مورد بازبینی قرا گرفت. این اقدام کمک‌ های مالی دانشجویی کانادا را به‌روز می ‌کند و هزینه آن کمتر از 155 میلیون دلار در پنج سال آینده خواهد بود.یک ویژگی غیرمعمول امسال بودجه، پیشنهاد استفاده از زمین‌های دولتی – از جمله ادارات پست کانادا و دفاتر فدرال «کم‌کاربرد» برای ساخت مسکن بیشتر است. چند اقدام دیگری نیز در بودجه وجود دارد که هزینه‌ های مرتبط با مسکن برای اجاره‌ نشینان را کاهش می ‌دهد، مانند طرحی که می‌ گوید با مدرن‌ سازی خانه‌ های قدیمی با فناوری ‌های سبز مانند پمپ حرارتی، هزینه انرژی کاهش خواهد یافت.

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید