علم و دانش

شیرین یا شور؟ ذائقه شما در خوراکی شخصیت شما را آشکار می کند

آیا چیپس را ترجیح می دهید  یا شکلات؟ آیا غذاهای تند را دوست دارید؟ 

پاسخ این سوالات ممکن است سرنخ هایی را در مورد شخصیت شما ارائه کند. چندین مطالعه علمی ویژگی‌ های شخصیتی مرتبط با تنقلات مختلف و سایر غذاها را بررسی کرده ‌اند و ارتباط‌ های شگفت ‌انگیزی پیدا کرده ‌اند.

افراد تکانشی به مزه شور تمایل دارند

اگر هوس خوردن غذاهای شور مانند چیپس یا بادام زمینی را دارید، ممکن است فردی تحریک پذیر باشید که به دنبال تجربیات جدید است. افراد تنوع طلب و جویای تازگی می توانند مستعد ریسک کردن باشند. 

دوستداران غذای گوشتی و تنقلات تند شخصیتی هیجان انگیز دارند

در مطالعه سال 1988، 105 فرد را مورد مطالعه قرار دادند. محققان دریافتند افرادی که غذاهای تند، گوشتی و نوشیدنی های الکلی را دوست داشتند، شیفته ماجراجویی و هیجان بودند. 

علاقمندان به مزه شیرین، چطور؟ 

افرادی که هوس شکلات و چیزهای شیرین می کنند، به دنبال تایید دیگران هستند. این امر که با عنوان وابستگی به پاداش شناخته می شود، گاهی اوقات با اختلالات افسردگی و اعتیاد مرتبط است. افراد احساساتی، به قهوه، چای و شکلات، بیشتر تمایل دارند. 

اگر شکلات سیاه و تلخ دوست دارید، ممکن است روان پریش باشید

مطالعه ای که توسط روانشناسان دانشگاه اینسبروک اتریش انجام شد، نشان داد بین تمایل به غذاها و نوشیدنی های تلخ مزه مانند قهوه و ویژگی های شخصیتی منفی ارتباط وجود دارد. این یافته‌ ها نشان می ‌دهد که افرادی که طعم تلخ را دوست دارند، تمایلات خودشیفتگی و بدخواهانه را بیشتر از خود نشان می ‌دهند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید