اخباراخبار کانادا

چه کسانی واجد شرایط بیمه  دندانپزشکی کانادا هستند؟

وزارت بهداشت و درمان کانادا شرایط برخورداری از طرح بیمه دندانپزشکی فدرال را مشخص نموده است و اطلاعات به روز شده ای را بصورت آنلاین منتشر کرده است. 

بر اساس قانون، سالمندان 70 سال و بالاتر از ماه جاری و افراد 65 تا 69 سال واجد شرایط می‌ توانند از اوایل ماه مه از طریق برنامه دندانپزشکی کانادا (CDCP)  به مراقبت‌ های بهداشتی دهان و دندان دسترسی داشته باشند. این در حالیست که از ماه دسامبر، افراد 87 سال به بالا می توانستند درخواست خود را ارائه کنند. 

طبق قانون برای واجد شرایط بودن تحت این طرح، کانادایی ها نباید از قبل به بیمه دندانپزشکی دسترسی داشته باشند، درآمد خالص تعدیل شده خانوار بایستی کمتر از 90 هزار دلار باشد، مقیم کانادا بوده و اظهارنامه مالیاتی از سال قبل داشته باشند. دولت می‌ گوید درآمد خالص تعدیل ‌شده به درآمد خالص یک خانواده به‌ علاوه هر گونه کمک هزینه جهانی مراقبت از کودک (UCCB) و مبالغ بازپرداخت شده طرح پس ‌انداز ناتوانی ثبت ‌شده (RDSP)  منهای درآمد UCCB و RDSP دریافت شده، اشاره دارد.

افرادی که از مزایای دندانپزشکی از طریق برنامه‌ های اجتماعی استانی، منطقه ‌ای و فدرال برخوردار هستند و این معیارها را دارند، همچنان می‌ توانند برای برنامه جدید درخواست دهند.

طبق معیارهای تعیین شده، افرادی که از طریق کارفرمای فعلی خود یا از طریق یکی از اعضای خانواده بیمه دندانپزشکی دارند، نمی توانند به CDCP دسترسی داشته باشند.

این همچنین در مورد کانادایی هایی که از طریق یک سازمان حرفه ای یا دانشجویی دارای پوشش دندانپزشکی یا بیمه هستند، اعمال می شود.

کسانی که بیمه خصوصی خریداری کرده‌ اند یا به پوشش یکی از اعضای خانواده دسترسی دارند، ممکن است نیاز به پایان دادن به این طرح داشته باشند. کانادایی‌هایی که طرح خصوصی دارند واجد شرایط نیستند، اما اگر این پوشش دیگر اعمال نشود، این وضعیت تغییر می ‌کند.

نامه هایی برای کانادایی های واجد شرایط 70 سال و بالاتر ارسال شده است تا آنها بتوانند از طریق تلفن درخواست دهند. وزارت بهداشت می گوید افرادی که واجد شرایط درخواست در ماه مه هستند، می توانند به صورت آنلاین ثبت نام کنند.

CDCP در ماه جون برای بزرگسالان دارای  Disability Tax Credit و همچنین کودکان زیر 18 سال بیشتر گسترش خواهد یافت. 

از سال 2025، همه کانادایی های واجد شرایط باقی مانده می توانند درخواست خود را ارائه کنند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید