علم و دانش

کودکان معتاد به فناوری و گوشی هوشمند بیشتر در معرض خطر روان پریشی قرار دارند

دانشمندان کانادایی دریافتند استفاده از گوشی‌ های هوشمند و رسانه‌ های اجتماعی در نوجوانی با پارانویا، هذیان‌ و توهم تا زمانی که فرد به 23 سالگی می ‌رسد مرتبط است.

محققان همچنین هشدار دادند که محروم کردن ناگهانی جوانان معتاد به فناوری و گوشی هوشمند از استفاده از آنها نه تنها کمک نمی کند بلکه می تواند مضرتر باشد. 

این مطالعه عادات رسانه ای و تجربیات روان پریشی 2120 کانادایی متولد 1997 و 1998 را مورد بررسی قرار داد و نشان داد افرادی که استفاده از کامپیوتر را کاهش داده بودند، حتی پس از در نظر گرفتن سایر تجربیات شخصی، همچنان تجارب روان پریشی بیشتری در بزرگسالی داشتند.

نتایج به دست آمده همچنین نشان می دهد استفاده از اینترنت بیشتر از بازی‌ های ویدیویی یا تماشای تلویزیون با افسردگی مرتبط است. 

دکتر سیمونا اسکریپکاسکت، از دانشگاه آکسفورد گفت: استفاده از فناوری دیجیتال در نوجوانی می تواند نشانگر اولیه باشد و نه علت مشکلات سلامت روانی در سال های بعد. 

مطالعه کوهورت هزاره که بر روی 18000 خانواده صورت گرفت، نشان داد تقریبا نیمی از نوجوانان بریتانیایی به رسانه های اجتماعی معتاد می باشند. 

تحقیقات اخیر کینگز کالج لندن به این نتیجه رسید که از هر سه نفر یک نفر معیارهای اعتیاد بالینی به گوشی های هوشمند را دارد. معتادان، زمانی که نمی توانند به دستگاه های خود دسترسی داشته باشند، دچار اضطراب شده و از دیگر بخش های مهم زندگی خود غافل می شوند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید