مقالاتمقالات اجتماعی

ارتباط بین روان ‌پریشی و سادیسم با علاقه به ماشین های پر سر و صدا 

یک مدل رانندگی نیز در کانادا وجود دارد که بیشتر مردم آن را نمی ‌بینند و معمولاً فقط  شب ها و اغلب از پنجره باز اتاق خواب صدای آن به گوش‌ می رسد. صداهای بلند از طرف جوانان علاقه‌مند به موتور و ماشین است که در پارکینگ ‌های خالی یا مسابقات تندروی در تقاطع ‌های خالی شهر  دور هم جمع می ‌شوند.البته این کارها خطرناک بوده و می ‌توانند منجر به تصادفات جدی شوند. در عین حال این کار  برای جوانان علاقه‌مند به موتور تنها راه سرگرمی و ابراز وجود است. برخی معتقدند این صحنه باید مورد حمایت قرار گیرد تا بتوان آن را کنترل کرد و خطرات را کاهش داد.

هر روز با این ماشین‌ ها و موتورهایی که صدای بلندی دارند مواجه می ‌شویم. یکی از شهروندان می‌ گفت: من همیشه از این صداهای بلند می ‌ترسم. حیوانات روی درختان و سنجاب ‌های روی زمین هم فرار می ‌کنند. ما دریافتیم که سادیسم و روان‌ پریشی باعث می شود بعضی افراد بخواهند اگزوز خود را اصلاح کنند. در جریان این تحقیق، شرمر 529 دانشجوی کارشناسی ارشد را بررسی کرد – 289 مرد، 234 زن و 6 نفر نخواستند جنسیت شان فاش شود. از آن‌ ها پرسیده شد که آیا ماشین خود را بخشی از خودشان می ‌دانند و آیا می‌ خواهند اگزوز ماشینشان را تغییر دهند؟  شرمر همچنین ‌ها یک پرسشنامه دیگری نیز به آنها داد که خصوصیات شخصیتی مخرب از جمله نارسیسم، روان‌ پریشی و ماکیاولیانیسم (زیرکی و دسیسه ‌گری) می پرداخت. وقتی نتایج را دریافت کرد، انتظار داشت که همبستگی قوی بین کسی که یک سیستم اگزوز جلب ‌توجه کننده را ترجیح می ‌دهد و نارسیسم را ببیند، اما این طور نبود. به نظر می ‌رسد این به نوعی بی ‌تفاوتی نسبت به احساسات دیگران و واکنش ‌های آن‌ ها است. این روان ‌پریشی است که بیرون می ‌آید و بر اثر آن احتمالاً آن ‌ها از تماشای ترس و تعجب دیگران لذت می ‌برند.

خبرگزاری سی‌ بی ‌سی مطالعه شرمر را بررسی کرد. آنها فکر نمی ‌کنند که این مطالعه بیانگر جامعه علاقه‌مندان به ماشین باشد. آنها می‌ گویند بسیاری از مردانی که ماشین‌ هایی با صدای بلند دارند مردان مسن‌ هستند و جامعه علاقه‌مندان به این نوع ماشین ها به صورت منظم  در رویدادهایی مانند جمع‌ آوری کمک‌ های خیریه نیز مشارکت می ‌کنند.

شهر لندن نیز از سال 2020 به طور منظم برای جلوگیری از این فعالیت راهپیمایی ‌های اعمال قانون را انجام داد. تنها در سال 2020 پلیس این شهر 110 تخلف برای اگزوز غیراستاندارد، 38 تخلف برای ایجاد صدایی که می ‌تواند آزاردهنده باشد” و چهار تخلف برای اصلاحات غیرقانونی خودرو از جمله حذف کنترل ‌های آلایندگی را ثبت کرده است. در واکنش به افزایش تعداد رانندگی‌ های غیرقانونی، مسابقات تندروی و صداهای بیش از حد، بسیاری از شهرهای کانادا نیز قوانین «خودروی آرام» را برای مبارزه با فعالیت ‌های پنهانی وضع کرده ‌اند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید