علم و دانش

پیش ‌بینی ایلان ماسک مبنی بر اینکه هوش مصنوعی تا سال 2025 باهوش ‌تر از انسان خواهد شد

در حالی که تنها یک سال دیگر تا 2025 باقی مانده است، اما یک کارشناس هوش مصنوعی می گوید این پیش بینی ممکن است به زودی محقق شود. نل واتسون، جدول زمانی دقیقی از چگونگی تبدیل این فناوری از چت ربات ها به عوامل فوق العاده هوشمند طی چند ماه آینده را به اشتراک گذاشته است.

می 2024

واتسون گفت: مدل ‌های مولد جدید هوش مصنوعی امکان ایجاد هوش مصنوعی عاملی را فراهم می‌ کنند، که می‌ تواند به طور مستقل برنامه‌ های عملیاتی پیچیده ‌ای را اجرا کند.

جون 2024

واتسون گفت: مدل‌ های هوش مصنوعی می‌ توانند برنامه‌ های عملیاتی پیچیده ‌ای ایجاد کنند و آنها را به حرکت درآورند، وظایف را بین خود  تقسیم و محول کنند و به طور مستقل با مشکلات سخت مقابله کند.

سپتامبر 2024

واتسون گفت: خود هوش مصنوعی می تواند راه های جدیدی را برای بهبود عملکرد محاسباتی کشف کند و عملکرد هوش مصنوعی را بیشتر افزایش دهد.

اکتبر 2024

واتسون گفت: پیشرفت‌ ها به الگوریتم‌ های محاسبات کوانتومی اجازه می ‌دهند تا روی سخت‌ افزار معمولی اجرا شوند و اطلاعات را با سرعتی بی سابقه پردازش کنند.

نوامبر 2024

تا نوامبر 2024، پیشرفت هوش مصنوعی می ‌تواند پیشرفت در تصویربرداری از مغز انسان را تسریع کند و به سمت لحظه ‌ای پیش برود که انسان ‌ها می ‌توانند از طریق دستگاه‌ هایی شبیه به Neuralink خود ایلان ماسک به ماشین‌ ها متصل شوند.

دسامبر 2024

واتسون پیش بینی کرد که تا پایان سال جاری، پیشرفت در هوش مصنوعی می تواند سیستم های مختلف را قادر به همکاری و ترکیب نقاط قوت خود با یکدیگر نماید. 

ژانویه 2025

واتسون پیش ‌بینی کرد تا اوایل سال آینده، پیشرفت ‌های هوش مصنوعی سیستم ‌های جدید را قادر می‌سازد تا افراد را درک کنند.

فوریه 2025

پیشرفت‌ های مبتنی بر مغز انسان، سیستم‌ های هوش مصنوعی را قادر می ‌سازد تا انسان ‌تر شوند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید