اخباراخبار کانادا

دخالت خارجی بر اینکه چه حزبی دولت فدرال را تشکیل داد، موثرنبود!

تحقیقات عمومی که مداخله خارجی را بررسی می‌ کند اعلام کردتلاش‌ سایر کشورها برای مداخله در دو انتخابات قبلی کانادا، اعتبار سیستم انتخاباتی را خدشه دار کرد، اما تاثیری بر نتیجه کلی انتخابات و اینکه کدام حزب سیاسی تشکیل دهنده دولت باشد، نداشت.

کمیسر ماری-ژوسه هوگ تاکید کرد آرای رای دهندگان به درستی ثبت و شمارش شد و هیچ نشانه ای دال بر دخالت در این مرحله وجود ندارد. اما در عین حال ممکن است دخالت خارجی بر تعداد کمی از حوزه های انتخابی، تاثیر گذاشته باشد.

در گزارش 200 صفحه ای هوگ آمده است که دخالت خارجی در انتخابات 2019 و 2021 باعث شد کانادایی ها اعتماد خود را به فرآیند دموکراتیک از دست بدهند. این بزرگترین آسیبی است که کانادا در نتیجه مداخلات خارجی متحمل شده است.

این تحقیقات در سال گذشته، پس از انتشار گزارش‌ های رسانه‌ای آغاز شد که با استناد به منابع امنیتی ناشناس و اسناد طبقه‌بندی شده، چین را به مداخله در انتخابات فدرال 2019 و 2021 متهم می کرد. گزارش ها همچنین حاکی از آن است که دولت لیبرال از برخی تلاش‌ ها برای مداخله آگاه بودند، اما اقدامی نکردند.

از ژانویه سال جاری ، هوگ و تیم وکلای او ساعت ‌ها شهادت متناقض در مورد گستردگی مداخله خارجی در دو انتخابات گذشته توسط چندین کشور از جمله چین، روسیه، هند و پاکستان را شنیده‌ اند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید