مقالاتمقالات اجتماعی

روش سازگار با محیط زیست برای خلاص شدن از شر لباس های فرسوده چیست؟

لیندسی زالوت، ساکن برلینگتون-انتاریو، تا جایی که می تواند لباس هایش را استفاده می کند و حتی آنها را دوستانش معاوضه می کند یا لباس ها را به دست دوم فروشی ها اهدا می کند، اما نمی داند با لباس هایی که قابل فروش مجدد نیستند، از جمله لباس خواب، چه کند؟ او به دنبال رویکردی سازگار با محیط زیست برای لباس ها و کفش های فرسوده می باشد.

65 درصد از منسوجات موجود در زباله های خانگی انتاریو به اندازه کافی برای استفاده مجدد خوب هستند و حتی 25 درصد آنها می تواند به دست دوم فروشی برود.

تولید منسوجات اثرات زیست محیطی دارد. به تخمین سازمان ملل تولید پوشاک دو تا هشت درصد از انتشار کربن جهانی را تشکیل می دهد.

اقلام اهدا شده به فروشگاه های دست دوم فروخته می شوند. هر چیزی که بعد از چند هفته ماندن در فروشگاه فروخته نمی شود، به یک دلال منسجوات فروخته می شود. لباس هایی که در وضعیت مناسب قرار دارند در بازارهای کشورهای دیگر فروخته می شوند. اقلام غیرقابل استفاده مجدد، به محصولی نامرغوب تبدیل می شوند که می توان از آن برای ساخت عایق یا زیرانداز فرش استفاده کرد.

طبق گزارش پارلمان اروپا در حال حاضر کمتر از یک درصد از کل منسوجات در سراسر جهان بازیافت می شوند. بهترین راه برای کانادایی ها جهت  کاهش ضایعات نساجی ، خرید پوشاکی است که واقعا به آن نیاز دارند، سرمایه گذاری روی کالاهای باکیفیت و با دوام و مراقبت از لباس و کفش برای ماندگاری هرچه بیشتر است.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید