علم و دانش

ربات جدیدی به نام Figure 01 می تواند مانند انسان حرف بزند و حرکت کند

یک ربات انسان نما که توانایی درس گرفتن از اشتباهات خود را دارد، تنها با تماشای ویدیویی از یک فرد که این کار را انجام می دهد، با موفقیت یاد می گیرد که چگونه یک فنجان قهوه درست کند. این ربات جدید که Figure 01 نام دارد، می تواند با استفاده از فناوری به نام OpenAI، غذای شما را سرو کند و با صدایی دوستانه به سوالات پاسخ دهد.

Livescience.com در مقاله ‌ای درباره این ربات استدلال می‌ کند که اگر همه چیزهایی که ویدیوی این شرکت نشان می ‌دهد کار کند به معنای پیشرفت در دو حوزه کلیدی رباتیک است.

اولین حوزه ای که Livescience.com به آن اشاره می کند، جنبه مکانیکی رباتیک است. قابلیت‌ های حرکتی انسان ‌مانند این ربات نشان ‌دهنده پیشرفت در توانایی ساخت سازه‌ های مکانیکی با حرکات ماهرانه و خود اصلاح ‌شونده است. این بدان معناست که مهندسان مدرن می توانند از دست انسان، از جمله استخوان های کوچکتر، به سطح بهتری تقلید کنند. این همچنین به این معنی است که موتورهای ظریف به ربات اجازه می دهند تا وظایف مختلف را انجام دهد و اشیاء را با ظرافت نگه دارد.

دومین پیشرفتی که Livescience.com در مقاله خود در مورد آن صحبت می کند، مربوط به پردازش زبان طبیعی (NPL) است. طبق این مقاله، موتور OpenAI فوری و پاسخگوی درخواست هاست و همچنین می تواند داده ها را به گفتار ترجمه کند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید