مقالاتمقالات اقتصادی

چگونه از پرداخت مالیات صورتی روی لباس، اسباب بازی و سایر اقلام روزمره اجتناب کنیم؟

وقتی آمریتا ماهاراج-دوبه با دخترش به خرید می رود، دختر پنج ساله اش بلافاصله به سمت همه چیزهای صورتی رنگ و درخشان کشیده می شود.

اما اینکه وجود عکس یونیکورن و قلب روی کالا باعث گران تر شدن آن در مقایسه با کالایی با عکس دایناسور و سفینه فضایی می شود، ماهاراج-دوبه را عصبانی می کند. 

او که یک پسر هشت ساله نیز دارد، می گوید: شروع به خرید رنگ های خنثی تر برای فرزندانم کرده ام. زنگ های مشکی، طوسی، قرمز، نارنجی و زرد، از نظر جنسیتی خنثی تر هستند و دختر و پسر می توانند از آنها استفاده کنند. 

در مقابل محصولاتی که برای زنان و دختران به بازار عرضه می شوند، از تیغ گرفته تا شامپو و لباس های بچگانه می توانند گران تر از همان اجناس برای مردان یا پسرها باشند. به این تفاوت قیمت اصطلاحا مالیات صورتی یا pink tax گفته می شود. 

جنین روگان، حسابدار و نویسنده کتاب مالیات صورتی می گوید: این اصلاح در دهه 1970 برای توصیف تفاوت قیمتگذاری بین محصولات مردانه و زنانه ابداع شد. 

برخی از این تفاوت ها در سال های اخیر برطرف شده است و شرکت ها قیمت های خود را بطور یکسان تعیین می کنند. برخی حوزه های قضایی در سراسر جهان، مالیات روی محصولات بهداشتی ضروری مانند پدهای قاعدگی و تامپون را حذف کرده اند، تا شرایط را برای کسانی که از آنها استفاده می کنند یکسان کنند. 

اما به گفته روگان، بازاریاب ها همچنان راه هایی برای افزایش قیمت محصولات زنانه و دخترانه پیدا می کنند. 

ماهاراج-دوبه می گوید: من در اواخر دهه سوم زندگی ام هستم و باید بیشتر روی مراقبت از پوست خود سرمایه گذاری کنم. اما یک روتین مراقبت از پوست 10 مرحله ای می تواند بسیار گران باشد. به جای درمان های گران قیمت، به مراقبت از پوست خود با مواد طبیعی مانند زردچوبه یا ماسک های صورت تهیه شده با ماست یونانی و آلوئه ورا متوسل می شوم. عادت خرج کردن را تغییر داده ام و تسلیم بازاریابی قوی صنعت مراقبت از پوست و زیبایی نمی شوم. 

سامانتا سایکس، مشاور ارشد سرمایه‌ گذاری در ریموند جیمز، گفت: محصولات مراقبت از پوست – که زنان را هدف قرار می ‌دهند – نسبت به محصولات مردانه گران تر هستند. من به مردم توصیه می کنم برای محصولات مراقبت از پوست به متخصص پوست مراجعه کنند و نه Sephora یا Shoppers. خرید شامپو یا تیغ مردانه نیز می تواند شما را از پرداخت هزینه بالاتر محصولات زنانه خلاص کند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید