مقالاتمقالات اجتماعی

چرا مردان ترجیح می‌دهند با زنان زیبا ازدواج نکنند؟ 

به قلم کنی وگنر- مدتی پیش، یکی از همکلاسی‌هایم برایم تعریف کرد که در دانشگاه، خواهر بزرگترش، دوست پسر خوبی داشت و رابطه خوبی هم‌ با هم داشتند و همیشه با هم بودند. گرچه هنوز ازدواج نکرده بودند اما مثل یک زوج ازدواج کرده رفتار می‌کردند. مدتی پیش، آنها از هم جدا شدند. هنگامی که دلیل جدایی آنها را پرسیدند، شگفت‌آور بود که دوست پسرش گفت: من به این دلیل از او جدا شدم که او خیلی زیباست. می‌خواهم کسی را پیدا کنم که بتوانم با او زندگی کنم. بسیاری از مردان تمایل دارند دوست دختر خیلی جذاب داشته باشند و احساس می‌کنند رابطه داشتن با او افتخارآمیز است. اما بعضی از مردان در نهایت از این زنان جدا می‌شوند و به جای آن با زنان معمولی ازدواج می‌کنند. روان‌شناسان پاسخ یکسانی برای این سوال دارند که چرا مردان ترجیح می‌دهند با زنان زیبا ازدواج نکنند. بعضی از زنان ممکن است از نظر ظاهر جذاب به نظر برسند اما از درون عطر و عنصر ناموزونی داشته باشند که می‌تواند در ازدواج مشکلات زیادی به وجود آورد. گاهی زنان نمی‌توانند مردان را درک کنند. گاهی اوقات مردان تحت فشارهای زیاد بیرونی قرار دارند، وقتی به خانه می‌آیند ممکن است با چالش‌های بیشتری از سوی همسران‌شان روبرو شوند. اگر روابط زناشویی در چنین وضعیتی ادامه پیدا کند، در نهایت اختلافاتی پیش خواهد آمد.

افسوس و دلسوزی

یک روزنامه‌نگار در گفتگو با یک روان‌شناس اشاره کرد که بعضی مردان به خاطر افسوس درونی شان، با زنان متوسط‌ ازدواج می‌کنند. برخی مردان وقتی روبروی زن زیبایی قرار می‌گیرند ممکن است به طور موقت رابطه برقرار کنند و خاتمه دادن به آن رابطه برایشان مهم نباشد. اما وقتی به ازدواج می‌رسد، از ترک شدن یا از دست دادن شریک زندگی‌شان، به ویژه وقتی فرزند و خانواده وجود داشته باشد، وحشت دارند. بعضی مردان به خاطر شناخت خوبی که از خودشان دارند، خیلی با اعتماد به نفس هستند و به زیبایی همسرشان اهمیت نمی‌دهند. آنها معتقدند که می‌توانند با هر وضعیتی کنار بیایند، چه همسرشان زیبا باشد چه نه. افراد با اعتماد به نفس در زندگی موفقیت بیشتری کسب می کنند. 

مردان اهمیت بسیار زیادی به  استمرار زندگی خانوادگی می‌دهند

شاید متوجه شده باشید که حتی اگر بعضی مردان وفاداری خود را زیر پا بگذارند، همچنان از ترک خانواده‌شان دریغ می‌کنند. بنابراین، بعضی مردان از ازدواج با زنان زیبا اجتناب می‌کنند چون احتمالا مشکلاتی مانند بی وفایی یا ناپایداری در ازدواج برای شان به وجود می آید. در نهایت با تاکید بر سلامت و آرامش خانواده‌شان، شریک زندگی متوسطی انتخاب می‌کنند. مردان ترجیح می‌دهند با زنان زیبا ازدواج نکنند زیرا خانواده برایشان اولویت دارد. آنها فکر می‌کنند و شریک زندگی‌ای را که بیشترین کمک و پشتیبانی را در زمینه حرفه و خانواده‌شان فراهم می‌آورد، انتخاب می‌کنند.

در نهایت باید توجه داشت که زنان زیبا نیز می‌توانند همسران موفق و مراقبی برای خانواده باشند. مهم‌تر از زیبایی بیرونی، ویژگی‌های درونی فرد است. بسیاری از زنان زیبا با وجود جذابیت‌های ظاهری، خصوصیاتی مانند وفاداری، صبر، مهربانی و توانایی حمایت از خانواده را نیز دارا هستند. از سوی دیگر، برخی زنان متوسط‌ نیز ممکن است به علت ویژگی‌های درونی نامطلوبی مانند حسادت، خودپسندی و غرور زیاد، در نهایت به همسر و خانواده آسیب برسانند. بنابراین عامل تعیین‌کننده در موفقیت یک ازدواج، خصوصیات و ویژگی‌های ذاتی شریک زندگی و وفاداری و تعهد آن دو نسبت به هم است، نه تنها زیبایی بیرونی. مهم این است که زوجین بتوانند در کنار هم، خانواده مستحکم و آرامش‌بخشی بسازند. در کل می‌توان گفت زیبایی ظاهر تنها یک جنبه هر انسان است و در تعیین موفقیت یک ازدواج نقش ثانویه را بازی می‌کند. خصوصیاتی مانند برخورد عاطفی مثبت، صبر، مهربانی، احترام به شریک زندگی، وفاداری و حمایت از خانواده از جمله ویژگی‌هایی است که در ازدواج مهم‌ترند. همچنین نقش زنان به عنوان مادر و همسر در خانواده بسیار حیاتی است. زنان می‌توانند با حمایت از شوهر، بچه‌داری صحیح، ایجاد فضایی مهربانانه در خانه و کمک به پیشرفت خانواده، زمینه‌ساز استحکام خانواده شده و به خوشبختی و تعادل آن کمک کنند. در نهایت باید گفت که در انتخاب همسر، زوجین باید بیشتر به ویژگی‌های درونی افراد توجه کنند تا بتوانند زندگی مشترک موفق و خوشحالی داشته باشند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید