مقالاتمقالات اجتماعی

پرداخت هزینه های حقوقی پزشک منتقد توسط شرکت ایکس ایلان ماسک!

 این پزشک به خاطر توییت‌هایش در مورد کووید-۱۹ مورد انتقاد قرار گرفته بود. 

در پستی که صبح یکشنبه توسط حساب خبری ایکس منتشر شد، شرکت ایکس که پیشتر با نام توییتر شناخته می‌شد اعلام کرد که با افتخار از دکتر کولویندر کائور گیل علیه تلاش‌های حمایت شده توسط دولت برای سانسور حرف هایش دفاع خواهد کرد. در سال ۲۰۲۱، کالج پزشکان و جراحان استان انتاریو از این پزشک اطفال مستقر در برمپتون انتاریو انتقاد کرده بود. او در یکی از توییت‌هایش گفته بود واکسن کووید ضروری نیست. کالج پزشکان این توییت‌ها را غیر علمی دانستند و احتمال ایجاد ابهام در میان مردم راجع به ویروس و بیماری کووید-۱۹ را مطرح کردند. همچنین این پزشک در توییت‌های خود، به طور غیرمستقیم از برخی داروها و درمان‌های جایگزین حمایت کرده بود که بر اساس شواهد علمی قابل اعتماد نیستند و موثر بودن آنها در درمان کووید-۱۹ اثبات نشده است.

این پزشک یک کمپین  جهت جمع‌آوری کمک مالی ۳۰۰٬۰۰۰ دلاری برای پوشش هزینه‌های حقوقی‌اش راه اندازی کرد.

او در توییتی در ایکس اعلام کرد که ایلان ماسک متعهد شده تا بقیه هزینه‌های کمپین او را پرداخت کند. اسناد قانونی نشان می‌دهد که این پزشک قبلا شکایتی علیه بیست و سه متهم تنظیم کرده بود. اما دادخواست هایش رد شد و هزینه‌های مربوط به آن به مبلغ بیش از یک میلیون و صد هزار دلار به عنوان غرامت به متهمان تعلق گرفت. وی تجدید نظرخواهی‌ای را در مورد چهار متهم دیگر تقاضا کرد که همگی رد شد.

در تاریخ ۱۸ آگوست ۲۰۲۱  ایلان ماسک در شبکه اجتماعی ایکس گفته بود که هزینه‌های حقوقی افرادی را که به دلیل ارسال یا لایک چیزی در این پلتفرم توسط کارفرمایان خود مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، خواهد پرداخت. حالا پس از تقریبا یک سال و نیم، ماسک توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و آن را خصوصی کرد.

ایلان ماسک هنوز هم بر سیاست خود برای حمایت از آزادی بیان تاکید دارد. اما برخی کارشناسان معتقدند که تغییراتی که وی در ساختار مدیریتی، نظارت بر محتوا و الگوریتم شبکه اعمال کرده است منجر به افزایش انتشار اطلاعات جعلی و گمراه کننده شده است. پرداخت هزینه‌های حقوقی دکتر گیل نیز ممکن است باعث بروز بحث‌هایی در مورد مرزها و حدود آزادی بیان شود. زیرا این پزشک پیشتر به خاطر پست‌هایی که ممکن است باعث ایجاد ابهام در میان مردم شوند، مورد انتقاد قرار گرفته بود. برخی سازمان‌های حقوق بشر و حامیان آزادی بیان معتقدند این پزشک باید حق انتقاد و اظهار نظر داشته باشد. اما دیگران معتقدند پزشکان باید از چارچوب‌های اخلاقی و حرفه‌ای برای ارائه اطلاعات تبعیت کنند تا این اطلاعات برای عموم مردم مفید و غیرگمراه کننده باشد.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید