مقالاتمقالات اجتماعی

وضعیت روحی سوفی گرگوار هفت ماه پس از جدایی از نخست وزیر

سوفی گرگوار 48 ساله در پادکست «ارزش خود را بدانید» درباره عشق، آسیب و نبردش با پرخوری عصبی صحبت کرد.

سوفی چند ماه پیش به 18 سال ازدواج خود با ترودو پایان داد و اکنون با یک جراح اطفال اتاوایی در ارتباط است.

گرگوار که مجری سابق تلویزیون است، در این پادکست گفت: «شما نیازهایی دارید، نباید به حداقل راضی شوید. اطرافیان یک زن باید همیشه پشتیبان او باشند. این وظیفه یک زن نیست که همه چیز را به تنهایی به دوش بکشد».

آنچه در مورد ظاهر سوفی در این برنامه توجهات را به سمت خود جلب می کرد، یک حلقه نقره ای بود که بر انگشتش نقش بسته بود.

ترودو در پستی در اینستاگرام در تاریخ 2 آگوست 2023 فاش کرد که او و همسرش پس از تقریبا دو دهه ازدواج و داشتن سه فرزند، به طور قانونی از هم جدا شده اند.

او به دلایل جدایی خود و همسرش هیچ اشاره ای نکرد، اما هر دوی آنها در آن زمان اعلام کردند که این جدایی پس از مکالمات دشواری صورت گرفته است.

بر اساس اسناد دادگاهی طلاق همسر بتولی، گویا گرگوار چند ماه قبل از جدایی از ترودو با دکتر مارکوس بتولی متولد آرژانتین رابطه داشته است.

آنا رموندا همسر سابق دکتر بتولی در یک دادخواست طلاق که در 26 آوریل 2023 ارائه شد، ادعا کرد که همسرش دوباره با فردی سرشناس که توجه رسانه‌ ها را به خود جلب می‌ کند و ملاحظات امنیتی مهمی دارد، رابطه برقرار کرده است.

نام این شخص در اسناد دادگاه ذکر نشده است، اما در آزمان یک خبرگزاری کانادایی مدعی شد که ادعای خانم ریموندا به سوفی 48 ساله اشاره دارد.

دکتر بتولی 48 ساله در بیمارستان کودکان شرقی انتاریو (CHEO) کار می کند و در دانشکده پزشکی دانشگاه اتاوا نیز تدریس می کند.

او در ژانویه 2020 پس از 22 سال ازدواج و داشتن دو فرزند، از همسرش ریموندا جدا شد.

گرگوار در ادامه این پادکست گفت: «مراقبت از خود و کاهش سرعت در زندگی، به معنی این است که می دانیم چگونه با دردهای خود کنار بیاییم. تروما فقط به معنی اتفاق بدی نیست که برای شما اتفاق افتاده است، بلکه همان چیزی است که اتفاق می افتد، در حالی که نباید اتفاق بیفتد».

سوفی گرگوار از نوجوانی تا اوایل 20 سالگی اش از پرخوری عصبی رنج می برد. او علنا اعلام کرده نگران این است که پس از افشای مشکلات و مبارزات خود در سال 2006، دیگر نتواند در کارهای خیریه و سخنرانی های عمومی شرکت کند.

بانوی اول سابق کانادا و مجری تلویزیون دوران کودکی شادی را در مونترال سپری کرد، اما از 17 سالگی مبارزه او با اختلال خوردن شروع شده است. 

سوفی گرگوار در مصاحبه ای که در سال 2017 به مناسبت هفته آگاهی از اختلال خوردن داشت، گفت: «به یاد می ‌آورم که احساس شرمندگی می ‌کردم و فکر می ‌کردم که چرا این همه رنج می برم؟ در حالی که در ظاهر همه چیز داشتم.

مدام در مورد پرخوری عصبی می خواندم و می گفتم این آخرین باری است که با خودم این کار را می کنم.

به دلیل پرخوری زیاد و تلاش فراوان برای تزکیه، آنقدر تحت فشار قرار گرفتم که حتی خودم هم نمی دانستم که با خودم چه کرده ام».

سوفی گرگوار در مصاحبه ای در سال 2011 فاش کرد که غذا خوردن راهی برای او بود تا احساس کند که کنترل زندگی اش را در دست دارد، اما بعدها متوجه شده که عکس این موضوع صادق بوده است.

او در این مصاحبه گفت: «اعتیادها به معنی عدم تعادل بیوشیمیایی مغز است و پرخوری و تزکیه نشانه ‌ای از زخم های عاطفی بزرگ ‌تر است.

غذا خوردن تنها راه من برای کنترل زندگی ام بود، یا حداقل فکر می کردم که این گونه است. وقتی معتاد هستید یا از یک بیماری روانی رنج می برید، فکر می کنید که کنترل همه چیز کاملا در دست شماست. 

اما عکس این موضوع درست است. در واقع شما کاملا از کنترل خارج شده اید».

بالاخره سوفی گرگوار در سن 21 سالگی مستاصل شد و از والدینش کمک خواست؛ این گونه بود که مسیر طولانی او برای بهبودی آغاز شد.

گرگوار در حال حاضر از چندین موسسه خیریه اختلال خوردن، از جمله BACA و Sheena’s Place حمایت می کند.

گرگوار در هنگام حضور در این پادکست، در مورد زبان عشق و مراقبت از خود نیز صحبت کرد.

او در پایان گفت: «زخم ها، دردها و رنج های انسانی فقط مختص به ما نیست و جهانی است؛ باید راهی برای کنار آمدن با آنها پیدا کنیم».

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید