املاک و مسکنمقالات

کلاهبرداری در کمین مالکان کانادایی!

کارشناسان هشدار می‌دهند که کلاهبرداری در مالکیت و وام مسکن در کانادا به طور فزاینده‌ای در حال رشد است. این موضوع می‌تواند برای مالکان بسیار خطرناک باشد، زیرا می‌تواند منجر به از دست رفتن مالکیت یا حتی سرقت هویت آنها شود. پس مالکان باید اقداماتی را برای حفاظت از املاک و هویت خود انجام دهند. 

به عنوان مثال، سال‌هاست که به طور مرتب وام مسکن خود را پرداخت می‌کنید. ناگهان، نامه‌ای از یک بانک دریافت می‌کنید که می‌گوید شما در وضعیت عدم پرداخت هستید و باید مبلغی را پرداخت کنید. شما گیج و متعجب هستید، زیرا می‌دانید که تمام اقساط خود را به موقع پرداخت کرده‌اید.

شما نه تنها وام مسکنی را بر روی ملک خود برنداشته‌اید، بلکه حتی هیچ وقت با آن بانک سر و کار نداشته‌اید. اما سند‌هایی که در اختیارتان قرار می‌گیرد، بر خلاف این است. در اینجا، شما متوجه می‌شوید که ممکن است قربانی این کلاه برداری شده باشید. تقلب در مالکیت زمانی به وقوع می‌پیوندد که مالکیت یا عنوان یک ملک به طور تقلبی تغییر می‌کند یا اسناد جعل ‌شوند تا به یک فرد متقلب اجازه دهد ملک را به طور غیرقانونی بفروشد. افراد متقلب با استفاده از شناسنامه‌ جعلی، نامه کاری، گزارش اعتباری، وام مسکنی را از طریق یک بانک به دست می‌آورند، در حالی که مالک واقعی  از موضوع خبر ندارد.

دانیل لا گامبا به عنوان وکیل و مشاور املاک می‌گوید تقلب در این زمینه به صورت سرقت هویت مالک معتبر به وسیله‌ ساختن یک هویت جعلی، نامه کاری مجازی، گزارش اعتباری مجازی یا معرفی نامه های جعلی انجام می شود و متقلبان به طور کاذب هویت مالک را تحت پوشش قرار داده و از طریق یک بانک وام مسکن اخذ می‌کنند. اگر بانک به هویت فرد مطمئن شود، وام را پرداخت می‌کند و زمانی متوجه می شود که مالک جعلی است که پس از چند ماه هیچ پرداختی انجام نداده است. لا گامبا می‌گوید: حتی با وجود تمهیداتی که وجود دارد، افراد متقلب در سرقت هویت بسیار پیشرفت کرده اند. فقط اگر چیزی به مشکل برخورد کند، شروع به کاوش و پرسش سوالات بیشتر می‌کنیم.

وقتی مالک واقعی نامه‌ای از بانک دریافت می‌کند که در آن بانک، پرداخت مبلغ وام را از او می‌خواهد  مالک اصلی خانه متوجه می شود که قربانی تقلب شده است، اثبات اینکه او قربانی تقلب است و مجبور به پرداخت وام نیست، پرهزینه و زمان‌بر خواهد بود.

متخصصین شرکت بیمه به صورت متوسط از هر چهار روز کاری، یک بار تلاش برای تقلب در عنوان یا وام ملکی را تخمین می زنند. در دو یا سه سال گذشته این شرکت ها، از بیمه‌ کردن مشتریان خود در مواردی با ارزش 539 میلیون دلار ارزش وام و انتقال اموال خودداری کرده اند. جان تریسی، مشاور حقوقی ارشد FCT کانادا می‌گوید علتی که به خاطر آن بخش املاک و مستغلات یک منطقه برای تقلب‌ها مستعد می‌شود ساده است: پاداش بسیار بزرگ در این معاملات وجود دارد. متخصصان می‌گویند افرادی که به تازگی وارد کانادا شده‌اند و سالمندان بیشترین آسیب پذیری را در مقابل تقلب دارند. در این سناریو، به سالمندان بسیار زیاد حمله می‌شود. آنها خانه را برای 20 تا 30 سال یا بیشتر در اختیار دارند و وام‌هایشان به طور کامل پرداخت شده است.

فناوری چیزی بسیار جذاب است، اما توانایی افراد متقلب را در تکثیر هویت  به صورت غیرقابل تشخیص افزایش داده است. با 5,000 دلار می‌توانید یک چاپگر بخرید که تقریبا یک هویت را تکثیر کند. در پاییز گذشته، سازمان نظارتی خدمات مالی انتاریو (Financial Services Regulatory Authority of Ontario)  رهنمودی منتشر کرد که هدف آن مبارزه با تقلب در وام ملکی بود و شرایطی را برای کارآمدی کار مشاوران تعیین کرد تا به نحوی کسب و کار را انجام دهند که تقلب، فریب یا هر نوع رفتار غیرقانونی دیگری را تسهیل نکند. این رهنمود شامل وظایفی مانند نظارت بر نشانه‌های تقلب محتمل بود. همچنین، استفاده از تایید هویت چند عاملی به عنوان شیوه‌ بهتری برای احراز هویت توصیه شد. از دیدگاه آنها، مشاور باید بتواند نشان دهد که اقدامات مناسبی برای شناسایی تقلب انجام داده است و این شامل تایید هویت مشتری و بررسی اینکه مشتری واقعا صلاحیت معامله کردن یک ملک را دارد یا خیر. مثلا نشانه‌هایی که نشان می دهد نام فردی که به عنوان مالک ملک درج شده با آنچه در کارت شناسایی یا صورتحساب خدمات عمومی آن فرد ثبت شده است، تفاوت دارد.

FSRA  که صلاحیت نظارت و تحریم کارگزاری‌های مجاز و کارگزاران و مدیران وام را دارد، اخطار داده است که در صورت دریافت اطلاعات در مورد تقلب محتمل یا عدم رعایت قانون و مقررات خود، اقدامات اجرایی را انجام خواهد داد. این رهنمودها نشان می‌دهند که مشاوران ملکی مسئولیت دارند در صورت مشاهده هر گونه نشانه قرمز یا شک به تقلب، اقدامات لازم را انجام دهند و مراتب را بررسی کنند. این شامل ارتباط با سازمان نظارتی و ارائه اطلاعات مربوطه به آنهاست.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید