مقالاتمقالات اجتماعی

شکستن قوانین خویشاوند سالاری توسط میلیاردر جوان که برای استخدام در شرکت خودش دو  ساعت در صف ایستاد 

میلیاردر چهل و یک ساله، لینزی اسنایدر با ثروت خالص 7/6 میلیارد دلار در سال ۲۰۲۴ به گزارش مجله فوربز به عنوان یکی از ثروتمندترین افراد دنیا شناخته می‌شود. با این حال، راه موفقیت او معمولی نبوده است. او کار خود را از پایین‌ترین سمت‌های شرکت آغاز کرد. او تلاش کرد تا ابتدا مانند هر کارمند دیگری فرآیند کاری و شایستگی خود را نشان دهد. این اقدام او نمونه‌ای از شکستن الگوهای مرسوم خویشاوند سالاری بود.

تراژدی خانوادگی او را تنها وارث شرکت کرد. در سن ۲۷ سالگی، در سال ۲۰۱۰ اسنایدر مسئولیت رهبری زنجیره غذاخوری غرب ایالات متحده را بر عهده گرفت که توسط پدر و مادربزرگش در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده بود. پس از فوت پدربزرگش هری اسنایدر در دسامبر ۱۹۷۶، مدیریت تجارت بر عهده فرزندانش ریچ و گای بود. اما در سال ۲۰۰۳ با مرگ برادرانش، لینزی تنها وارث باقیمانده از شرکت خانوادگی شد و مسئولیت مدیریت آن را بر عهده گرفت.

ریچ اسنایدر- عموی لینزی- در سال ۱۹۹۳ در یک سانحه هوایی در شهرستان ارنج کالیفرنیا جان خود را از دست داد. پس از آن پدر لینزی نیز در سال ۱۹۹۹ درگذشت. لذا در سن ۱۷ سالگی، لینزی اسنایدر به تنها بازمانده خونی از خانواده امپراتوری ساندویچ گوشتی تبدیل شد. این حوادث تراژیک موجب شد تا در سنین جوانی مسئولیت سنگین مدیریت این شرکت خانوادگی بر دوش او قرار بگیرد. 

میلیاردر جوان نمی‌خواست به نام خانوادگی خود تکیه کند

اما این کارآفرین جوان تصمیم گرفته بود بر نام خانوادگی‌اش برای منافع شخصی تکیه نکند. بنابراین در سن ۱۷ سالگی، برای دو ساعت در صف بیرون یک رستوران جدید این-ان-اوت در ردینگ، کالیفرنیا ایستاد تا شغل تابستانه‌ای در این زنجیره کسب کند. لینزی در این مصاحبه اظهار داشت: من فقط می‌خواستم مانند دیگران مورد احترام قرار گیرم و از مزایای ویژه برخوردار نباشم. 

در روزهای اولیه کار در این-ان-اوت، اسنایدر وظایف معمول کارکنان جدید را انجام می‌داد: بریدن پیاز، آماده‌سازی گوجه فرنگی و درست کردن سبزیجات سالاد. او هویت واقعی خود را از همکارانش در فروشگاه مخفی کرد، به جز مدیر که از این موضوع باخبر بود. هدف اسنایدر از این کار جلب احترام به عنوان یک کارمند عادی بود، نه استفاده از مزایای نام خانوادگی‌اش. 

هدف اسنایدر این بود تا از سوی همسالانش بدون هیچگونه تعصب، همانند هر دختر دیگری در همان سن در نظر گرفته شود. امروزه ثروت خالص او به 7/6 میلیارد دلار رسیده که گواهی بر تلاش و اراده فوق‌العاده‌اش است. لینزی با رفتارش به طور کامل موفق شده عنوان میلیاردر را کسب کند و ثابت کند که شایستگی لازم را دارد.

داستان موفقیت لینزی اسنایدر الهام بخش است. او توانست با تلاش و کار سخت خود، از موقعیت خانوادگی موروثی برای منافع شخصی استفاده نکند و به طور عادلانه از پله‌های پیشرفت بالا رود. اسنایدر اکنون با مدیریت شایسته‌اش، شرکت خانوادگی را تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین زنجیره‌های غذای سریع در آمریکا کرده است. او با ایجاد فرصت‌های شغلی برای هزاران نفر نیز اقتصاد محلی را تقویت نموده است. بدون شک موفقیت لینزی الهام بخش کسانی خواهد بود که می‌خواهند با تلاش و صداقت خود به حقایق برسند و بر موانعی که توسط زمینه خانوادگی ایجاد می‌شود غلبه کنند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید