مقالاتمقالات اجتماعی

تغییرات در برنامه‌های ویزای استارت ‌آپ و افراد خوداشتغال برای کاهش زمان‌ پردازش

یادداشت هفته – به قلم: شاکه آیوازیان

دولت کانادا اخیرا لایحه بودجه 2024 را به مجلس برد تا نگاهی اجمالی به آنچه می توان برای اقتصاد کانادا در سال مالی آینده انتظار داشت ارائه نماید. هرچند هزینه های مهاجرت جزء اصلی لایحه بودجه امسال نبود، با این حال برخی از هزینه های جدید و اقدامات مضاعف می تواند به تازه واردان به کانادا در یافتن مسکن مقرون به صرفه و همچنین شغل در بخش های حیاتی، کمک کند. 

مسلما مهاجران – چه به عنوان مصرف کننده و چه کارآفرین – برای رشد اقتصادی کانادا مفید می باشند. آنان با خود مهارت ها و تجربیات متنوع را به ارمغان می آورند و شکاف های موجود در بخش های مختلف را پر می کنند. مهاجران همچنین از طریق پرداخت مالیات، برای دولت فدرال درآمدزایی کرده و بافت فرهنگی و اجتماعی کشور را ارتقاء می دهند. 

بر این اساس برای ارتقاء سیستم، بهبود زمان پردازش و کاهش زمان انتظار در کنار مدرنیزه کردن برنامه ها، ضروری می باشد. به همین منظور، وزارت مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا تغییراتی را در برنامه های ویزای استارت آپ و افراد خوداشتغال ایجاد کرده است. این تغییرات از 30 اپریل 2024 اعمال می شوند. 

از جمله تغییراتی که از 30 اپریل اجرایی شده است، توقف کامل دریافت درخواست های جدید برای برنامه افراد خوداشتغال یا self-employed به منظور تمرکز هرچه بهتر روی پردازش درخواست های موجود می باشد. برنامه افراد خوداشتغال یکی از مسیرها برای دریافت اقامت دائم است که بیشتر بر جذب هنرمندان، سرگرمی سازان و ورزشکارانی که به نشاط فرهنگی و کلی کانادا کمک می کنند، متمرکز بوده است. با توجه به افزایش قابل توجه تعداد درخواست ها برای این برنامه، زمان رسیدگی به بیش از چهار سال افزایش یافته است. هدف وزارت مهاجرت کانادا از عدم دریافت درخواست های جدید، رسیدگی و رفع عقب ماندگی ها، اصلاح برنامه و اطمینان از یکپارچگی آن ذکر شده است. 

دولت فدرال برای بهبود برنامه ویزای استارت ‌آپ یا Start-up Visa Program، شرکت های سرمایه گذاری خطرپذیر (venture capital) ، گروه های سرمایه گذاری و مراکز توسعه کسب و کار را به تمرکز بیشتر و در اولویت قرار دادن امیدوارکننده ترین پیشنهادات، تشویق می کند. یکی از تغییرات اعمال شده روی این برنامه، پردازش سریع تر کارآفرینان و کسب و کارهای راه اندازی شده با سرمایه کانادایی و یا از طریق مرکز توسعه کسب و کار (عضور شبکه فناوری کانادا) می باشد. 

دولت فدرال امیدوار است با محدود کردن پذیرش درخواست های افراد خوداشتغال تا پایان سال 2026، و همچنین از  طریق ارتقاء برنامه استارت آپ، زمان انتظار را کاهش داده و تازه واردین با استعداد، مبتکر و کارآفرین را برای تضمین رشد اقتصادی کانادا، پذیرش نماید. 

جزئیات بیشتر در مورد اصلاحات و تغییرات اعمال شده، به زودی از سوی دولت منتشر خواهد شد. اما بد نیست به چند نکته مهم اشاره شود: 

کانادا در گزارش سال 2023 سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، عنوان جذاب ترین مقصد برای بنیانگذاران استارت آپ را کسب کرد.  برای واجد شرایط بودن درخواست ویزای استارت آپ، یک کارآفرین خارجی باید شرایط زیر را داشته باشد: 

    • متقاضیان باید یک ایده تجاری نوآورانه با پتانسیل ایجاد شغل برای کانادایی ها داشته باشند.
    • آنها باید نامه پشتیبانی از پیشنهاد تجاری را از یک سازمان تعیین شده در کانادا دریافت کنند. 
    • الزامات مهارت زبان را برآورده کنند. 
    • متقاضیان باید بودجه کافی برای اقامت در کانادا داشته باشند. 
  • با یکی از سازمان های ذیل کار کنند: گروه های سرمایه گذاری که حداقل 75 هزار دلار در استارت آپ متقاضی سرمایه گذاری می کنند؛ صندوق های سرمایه گذاری خطرگذیر و یا مراکز توسعه کسب و کار. 

متقاضیان موفق و خانواده هایشان می توانند از این طریق به کانادا مهاجرت کنند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید