اخباراخبار کانادا

راه اندازی آزمایشگاه جدید برای تحقیق روی خطرناک ترین عوامل بیماری زا در کانادا 

کانادا به زودی صاحب دومین آزمایشگاه میکروبیولوژی سطح 4 خواهد شد که قادر است با خطرناک ترین پاتوژن های جهان (عوامل بیماری زا) کار کند. این تنها آزمایشگاه غیردولتی در کشور و بخشی از واحد واکسن و بیماری‌ های عفونی دانشگاه ساسکاچوان خواهد بود. 

ولکر گرتز، مدیر این بخش گفت: پاندمی نشان داد کانادا تا حد زیادی برای انجام تحقیقات حیاتی و توسعه واکسن به سایر کشورها وابسته است. با ارتقاء سطح آزمایشگاه به 4، می توانیم با هر عامل بیماری زا، چه پاتوژن های انسانی یا حیوانی کار کنیم. 

این ارتقا در حالی صورت می‌گیرد که دولت فدرال در حال به ‌روز رسانی قانون پاتوژن ‌ها و سموم انسانی برای بهبود ایمنی زیستی و اقدامات ایمنی زیستی برای آزمایشگاه ‌های میکروبیولوژی است. این به روز رسانی پس از آن آغاز شده که آزمایشگاه سطح 4 وابسته به آژانس بهداشت عمومی کانادا در وینیپگ، به دلیل سهل انگاری در نظارت بر عملکرد دو پژوهشگر چینی (وابسته به دولت پکن) مورد انتقاد قرار گرفته است. 

در جولای 2021،  شیانگو کیو و همسرش کیدینگ چنگ، به اتهام جاسوسی برای رژیم پکن، از آزمایشگاه ملی میکروبیولوژی (NML) در وینیپگ اخراج شده و مجوزهای امنیتی آنها باطل شد.  ارزیابی سرویس اطلاعات امنیتی کانادا نشان داد که کیو عمدا اطلاعات علمی محرمانه را با چین به اشتراک گذاشته بود. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید