مقالاتمقالات اجتماعی

دستگیری اتباع آلمانی و کانادایی در تایلند به دلیل آموزش کونگ فو شائولین

دو فرد متخلف خارجی در تایلند به خاطر آموزش غیرقانونی ورزش کونگ‌ فوی شائولین در یک مرکز یوگای محلی دستگیر شدند. شناسایی شدگان شامل مرد 37 ساله آلمانی به نام سومفت دائوهوآنگ و زن 34 ساله کانادایی به نام آربلی روخو بودند. در 30 مارچ این دو نفر به خاطر ارائه دوره آموزشی کونگ ‌فوی شائولین در جزیره کوه فانگان تایلند دستگیر شدند. شرکت‌ کنندگان 9000 بات (حدود 245 دلار) برای دوره ‌ای با عنوان تجربه شائولین پرداخت می‌ کردند. پلیس گردشگری و مهاجرت با دریافت خبری، در 29 مارچ به مرکز یوگا یورش بردند و دو نفر را دستگیر کردند.

هر دو متهم به فعالیت بدون اجازه کار محکوم شدند. بر اساس قوانین تایلند، فعالیت اتباع خارجی بدون اخذ مجوز کار و اقامت قانونی، فعالیت آموزشی یا تجاری غیرقانونی است. این اقدام پلیس تایلند در راستای کنترل بیشتر فعالیت‌ های غیرمجاز اتباع خارجی در جزایر گردشگری این کشور است. در ماه‌ های اخیر تعدادی دیگر از گردشگران خارجی نیز به خاطر فعالیت‌ هایی مانند آموزش زبان، یوگا یا رقص، بدون مجوز قانونی دستگیر شده‌ اند.

این اقدام با هدف از بین بردن فعالیت‌ های غیرمجاز و حفظ نظم در صنعت گردشگری تایلند انجام شده است. در عین حال نشاندهنده سخت ‌گیری بیشتر نسبت به اتباع خارجی در این کشور است. پلیس تایلند اعلام کرد در صورت محکومیت، این دو متهم ممکن است تا 5 سال حبس و جریمه ‌ای معادل 10000 بات تایلند (حدود 280 دلار آمریکا) را متحمل شوند.

این اقدام پلیس تایلند بازتابی از سختگیری افزایش یافته دولت این کشور نسبت به کنترل فعالیت اتباع خارجی و جلوگیری از عواقب ناشی از رعایت نکردن قوانین کار و اقامت می ‌باشد. بسیاری از مقامات تایلندی معتقدند تنها راه حفظ صنعت گردشگری و افزایش کیفیت خدمات آن، اعمال نظم و رعایت قانون در کنار کنترل بیشتر افراد خارجی فعال در این حوزه است.

اوایل ماه مارچ نیز یک زن آمریکایی به دلیل اداره یک مهدکودک بدون مجوز در کو فا نگان دستگیر شد. در جریان یورش به مهد کودک وی، مأموران هفت خارجی دیگر را به دلیل کار غیرقانونی در محل دستگیر کردند. یک زن اوکراینی و دو زن اسرائیلی به عنوان معلم مهدکودک و چهار زن برمه ای به عنوان خدمتکار مشغول به کار بودند. این اتباع برمه ای همچنین به ورود غیرقانونی به تایلند متهم شدند.

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید