اخباراخبار کانادا

شکایت 140 مشتری از  BMO به دلیل از دست دادن 1.5 میلیون دلار در کلاهبرداری نقل و انتقالات 

الیزابت برناس و همسرش می خواستند سود حاصل از فروش خانه را برای بازسازی خانه جدید خود در اجکس – انتاریو، پرداخت شهریه دانشگاه فرزندان و تعطیلات خانوادگی استفاده کنند. اما شخصی در اواخر سال 2022 بدون مجوز به حساب بانکی آنها نزد BMO (بانک مونترال) دسترسی پیدا کرد و بیش از 63 هزار دلار را برداشت کرد. 

بانک مونترال به برناس اعلام کرد که غرامت نمی دهد، زیرا هیچ تلاش ناموفقی برای ورود به حساب کاربری وجود نداشته و اسکن شناسایی بدافزار رایانه هیچگونه نشانه ای از هک شدن رایانه را نشان نداده است. 

CBC News اولین بار دو سال پیش در مورد نقل و انتقالات غیرمجاز مشابه از حساب مشتریان BMO گزارش داد. از آن زمان  به اینسو، 22 نفر ادعاهای مشابه را ارائه کرده اند. 

اکنون بیش از 140 مشتری بانک مونترال که تجربه مشابهی را از سر گذراندند، با تشکیل دادخواست گروهی از بانک شکایت کرده اند. این افراد مجموعا بیش از 1.5 میلیون دلار از دست داده اند. 

جف رومن، سخنگوی BMO می‌ گوید، مانند سایر بانک ‌ها در سراسر جهان، BMO  به طور مداوم برای کمک به مشتریان برای جلوگیری از جرایم سایبری آماده است. 

کنریک باگنال، کارآگاه سابق جرایم سایبری از پلیس تورنتو می گوید دستگاه های الکترونیکی مشتریان بانک به بدافزاری آلوده شده که رمز عبور و آدرس های IP را از کامپیوتر، تبلت یا تلفن جمع آوری می کند. این بدافزار که می تواند از اسکن های پیشرفته فرار کند، اطلاعات دزدیده شده را در وب تاریک به قیمت 50 تا 200 دلار، می فروشد. سپس مجرمان سایبری می توانند کامپیوتر قربانی را هک کرده و وارد حساب های کاربری شوند. 

شاکیان می گویند بانک مونترال باید اقدامات بیشتری برای محافظت از حساب های بانکی آنها و تشخیص نقل و انتقالات مشکوک انجام می داد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید