مقالاتمقالات اجتماعی

کاهش وزن 140 پوندی تنها با حذف شراب سفید

جو هارلی متصدی امور کیفیت از هارلو انگلستان می‌گوید که تنها با حذف بطری شراب سفید شبانه‌اش، 140 پوند وزن کم کرد. او بخش زیادی از این وزن اضافه را پس از ترس و وحشت ناشی از شوک سپتیک اضافه کرده بود. 

در سال 2018 پس از مشکلات طولانی در قاعدگی‌هایش به پزشک مراجعه کرد و در آزمایش‌های رحم، به اشتباه غشای رحم سوراخ شد که منجر به عفونت در رحم و شوک سپتیک شد. پس از 12 ماه درمان سخت، با خوردن پنیر و شراب برای دو سال وزنش به 300 پوند رسید.

سپس در 2021 با تصمیم به کاهش وزن برای جراحی‌های بعدی، فقط با حذف شراب شبانه 140 پوند کم کرد و وزنش به نرمال برگشت. او می‌گوید شراب باعث اضافه وزن شدید وی شده بود. پس از ترخیص از بیمارستان، هارلی رفتاری «هر چه باداباد» به خرج داد و تصمیم گرفت هر چه خواست بخورد و بخورد.

او به طور مرتب از بیسکوییت، پنیر و چیپس ترش  استفاده می‌کرد و آن‌ها را با شراب می خورد. او می گوید: محدودیتی برای خوراکی‌هایم قائل نمی‌شدم. یک بطری شراب و دو بسته چیپس در شب می‌خوردم. در نتیجه وزنش از اطرافیانش هم بیشتر شد. در فوریه 2022 باید عمل جراحی غدد کیسه‌ای می کرد که نیاز به کاهش وزن داشت. بنابراین تصمیم گرفت وزن خود را بدون جراحی کاهش دهد.

هارلی با تعویض غذاهای معمولی با گزینه‌های سبک‌تر، رفتن به باشگاه بدنسازی، به طور مرتب 140 پوند وزن کم کرد. او گفت: قبلاً شب‌ها را با یک لیوان شراب پایان می‌دادم اما الان فقط یک فنجان چای بی‌کافئین می‌خورم. در عرض دو سال وزنش به 159 پوند رسید و اکنون اندازه 14 پوشیده است. او اظهار داشت: همه چیز را از زندگیم حذف کردم تا خود واقعیم را دوباره حس کنم.  آن زمان هرگز احساس خوبی نداشتم. اما الان با افتخار بدنم را نشان می‌دهم. 

هارلی گفت کم کردن وزنش مسیر دشواری بوده است: بعضی روزها خیلی مشکل بود و می‌خواستم به غذاهای چرب و شیرین برگردم. اما مصمم بودم که به هدفم برسم. او علاوه بر تغییر رژیم غذایی، فعالیت بدنی منظم را هم بخش مهمی از برنامه کاهش وزنش دانسته و دو بار در هفته به باشگاه بدنسازی می‌رفت. هارلی اکنون به عنوان الگو و مشاور تغذیه‌ای فعالیت می‌کند تا دیگران را نیز برای اتخاذ زندگی سالمتر ترغیب کند. او معتقد است با برنامه‌ریزی دقیق و پشتکار می‌توان وزن زیاد را به سادگی کاهش داد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید