مقالاتمقالات اجتماعی

درگیری کیت میدلتون با مشکلی بزرگتر از سرطانش

به نظر می‌رسد ملکه ولز ممکن است با تغییرات قابل ملاحظه‌ای در آینده‌اش مواجه باشد. کیت میدلتون علاوه بر « مبارزه با سرطان»  با مشکلات دیگری نیز رو به رو است. آن‌ها معتقدند ملکه ولز نه تنها باید درمان و بهبودی را مدیریت کند، بلکه با آینده‌ای «کاملا متغیر» هم روبرو خواهد شد. 

دانیلا السر در مورد  آن مبارزهِ بزرگتر کیت میدلتون  نسبت به سرطان صحبت کرد. او معتقد است در آینده کیت چیزی بزرگتر از مبارزه و پیروزی بر سرطان در پیش خواهد داشت.

تینا براون نویسنده کتاب‌های «دنیای دایانا» و «اسناد کاخ» است. براون معتقد است کیت میدلتون با موضوعی «بسیار بیش از مبارزه با سرطان» درگیر است. او احتمالا باید با تبعات مشکلات سلامتی پادشاه چارلز هم مواجه شود. 

براون می‌نویسد: «کاترین با چیزی بسیار بیشتر از سرطان مبارزه می‌کند. موجی از مسئولیت‌های زودرس به سمت ویلیام. پادشاه و ملکه ولز هر دو بیمار  هستند.»

السر هم با ارزیابی براون موافق است و می‌نویسد: «تصور اینکه چه مشکلاتی  را ملکه ولز در این لحظه پشت سر می‌گذراند غیرقابل تصور است.  او آن طور که باید باشد نیست. در سال ۲۰۱۱ که ویلیام و کیت ازدواج کردند، دست یافتن آن‌ها به مقامات بالا در آینده‌ای بسیار دور قابل انتظار به نظر می‌رسید.»

در ماه فوریه سال ۲۰۲۴ میلادی، پادشاه چارلز سوم اعلام کرد که مبتلا به سرطان شده است. سرطان او در هنگام انجام عمل پزشکی بزرگ‌ شدن بیضه‌ در بیمارستان کشف شده بود. در همان مراحل عمل پزشکی، موضوع دیگری مورد توجه قرار گرفته بود.

تنها یک‌ ماه بعد از آن، در ماه مارچ همان سال، کیت میدلتون نیز که هم‌زمان با پدرشوهرش در بیمارستان بستری شده بود، اعلام کرد مبتلا به سرطان شده است. خبر سرطان پادشاه چارلز و همچنین سرطان خودش، به احتمال زیاد کیت را روبروی یک «واقعیت محسوس و ژرف» قرار می‌دهد. 

به نظر می‌رسید که خود ولزی ها هم فرض می‌کردند که همانند چارلز، آن‌ها هم فرصت زیادی برای پذیرش مسئولیت‌ها و عادت‌ به پادشاه و ملکه خواهند داشت، اما این معادله حالا از پنجره‌ بالای کاخ باکینگهام بیرون انداخته شده است.

تحلیل‌های دانیلا السر و تینا براون در نهایت به یک نکته برمی‌گردد: خاندان سلطنتی تحت بحران است، اما چقدر این بحران‌ها مربوط به حال حاضر و چقدر برای آینده آنها است؟

پادشاه چارلز بیش از 50 سال فرصت داشت تا برای تاج و تخت آماده شود. حتی کامیلا، ملکه همسر نیز 17 سال فرصت داشت تا ماهیت آینده‌ای که برای شوهر و تبعا خودش در کار بود را بگیرد و بپذیرد.

از سوی دیگر، خبر سرطان پادشاه چارلز  طعم تلخی بر حالت کنونی خانواده سلطنتی با تعداد اعضای کم بر می‌افکند. سلامت 75 ساله پادشاه باعث می‌شود شاهدان عینی سلطنت خواستار به سرعت آماده شدن ویلیام و کیت برای تاج و تخت باشند.

اما این فشار ممکن است یک فشار بیش از حد برای ملکه ولز باشد. السر می‌نویسد: سوالی که همیشه در ذهنم است این است که یک زن، حتی یک زنی همچون کیت که حائز کمترین عیب و نقص است، تا چه حد می‌تواند این بار را تحمل کند ؟ 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید