دنیای مد

تورم وحشناک صورت زنی، پس از استفاده از رنگ موی ارگانیک

آیا  موجودات فضایی‌، واقعی هستند؟ پس از تجربه سخت زنی با واکنش شدید به رنگ مو، می‌توان این موجودات فرازمینی را زیر سوال برد.

استف آدل برای سفر به آمستردام آماده می‌شد و مانند بسیاری از گردشگران، می‌خواست آراسته ظاهر شود. اما او به جای دستیابی به آرزویش، با دردی غیرقابل تحمل مواجه شد و سرش سه برابر حجم عادی متورم شد.

وقتی استف 15 سال داشت، برای اولین بار آلرژی خود نسبت به ماده پارافینیلندیامین یا PPD که در رنگ موی دائم به کار می‌رود را کشف کرد. بعد از اینکه متوجه شد PPD علت تاول عجیب اولیه او بوده است، تصمیم گرفت تنها از بلیچ برای ایجاد رگه‌های روشن رنگ موی خود استفاده کند. در 18 سالگی و 3 سال پس از تجربه اولیه، رنگ موها به درستی اثر نکرد، و بی‌اختیار مو و صورتش را هم رنگ کرد. استف به آلرژی خود عادت کرده بود و از رنگ مو دست کشیده بود. همچنین از تتوهای ابرو و حنا پرهیز می کرد.

استف برای سفر به آمستردام برای شرکت در جشن تولد خواهرش، قرار ملاقاتی در آرایشگاه محلی برای رنگ کردن مویش داشت. او به آرایشگر گفته بود که به ماده PPD آلرژی دارد و حتی تصاویری از واکنش‌های قبلی‌اش را هم نشان داده بود.

آرایشگر به او گفت که رنگ مو به سرش نخواهد خورد و همه چیز ارگانیک است. آرایشگر هم درباره تجربیات قبلی خودش صحبت کرد و گفت که خودش هم به رنگ مو آلرژی دارد.

پس از تست بدون هیچ واکنشی، استف برای ادامه کار راضی شد. او با رضایت از آرایشگاه خارج شد اما نه چندان بعد متوجه خارش گردنش شد. متوجه شد بقایای رنگ مو به گردنش مانده که سریعا شست و کرم آرامش‌بخش به آن زد.

روز بعد خواهران برای سفر آمستردام برنامه‌ریزی کردند که هم‌زمان صورت استف شروع به تورم کرد. صورتش بسیار متورم شد و چشمانش پف کرد. در بیمارستان معالجه شد اما وضعیتش بدتر شد تا جایی که نمی‌توانست چشمانش را باز کند.

خواهرش وضعیت را به پدرشان گزارش داد و پرواز زودتری برای بازگشت به انگلستان تهیه کردند. استف ۵ روز در بیمارستان ماند و تحت درمان کورتون قرار گرفت. البته بعدا خواهرش را به آمستردام برد و جشن تولد ۲۱ سالگی‌اش را جبران کرد.

استف هشدار می‌دهد که ترکیبات محصولات در هر زمانی می‌توانند تغییر کنند بنابراین همیشه باید تست متناسب بودن انجام شود. حتی اگر محصول ارگانیک باشد هم نمی‌توان از واکنش آن مطمئن بود.

پزشک  به من توصیه کرد به طور کامل از هر گونه محصولی که ممکن است باعث واکنش آلرژیک شود خودداری کنم. حتی استفاده محدود هم می‌تواند خطر داشته باشد. بنابراین من تنها از محصولات طبیعی و آزمایش شده‌ای استفاده می‌کنم که برچسب آنها مشخصا از مواد آلرژی زا خبر می‌دهد.

 

 

منبع خبــــــر

 

 


دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید