اخباراخبار کانادا

جمعیت کانادا به 41 میلیون نفر رسید!

نه ماه پس از رسیدن به جمعیت 40 میلیونی، کانادا رکورد جمعیتی جدیدی را شکسته است. طبق برآورد اداره آمار کانادا، جمعیت کشور صبح چهارشنبه 27 مارچ به 41 میلیون نفر رسید. 

بین 1 ژانویه 2023 و 1 ژانویه سال جاری، 1 میلیون و 271 هزار و 872 نفر به جمعیت کانادا کشور اضافه شد که بالاترین میزان از سال 1957 به اینسو بود. مهاجرین موقت، بیشترین نقش را در رشد جمعیت ایفا کردند. 

یوشا جورج، استاد دانشگاه متروپولیتن تورنتو (رایرسون سابق) گفت رشد جمعیت می تواند برای اقتصاد کشور مفید باشد. زیرا تازه واردین سطح بسیار بالایی از مهارت های مختلف را با خود می آورند. 

با این حال، دولت فدرال اخیرا به دنبال کاهش تعداد مهاجرین موقت بر آمده است. مارک میلر، وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا گفت اتاوا اهدافی را برای سطح ساکنان موقت ایجاد کرده تا از رشد پایدار تعداد مهاجرین موقتی که وارد کشور می شوند، اطمینان حاصل شود. 

طی سال گذشته، مهاجرت بین استانی نیز افزایش یافت. برای مثال در سال گذشته 55 هزار و 107 نفر به آلبرتا نقل مکان کردند که بزرگترین مهاجرت بین استانی در سطح ملی بود. 

در سطح ملی، حدود 333 هزار کانادایی در سال 2023 از یک استان به استان دیگر نقل مکان کردند. 

در همین سال، بریتیش کلمبیا 8624 نفر را از دست داد تا برای اولین بار از سال 2012 به اینسو، مهاجرت بین استانی به این استان منفی شود. 

انتاریو، پرجمعیت ترین استان کانادا در سال گذشته 36197 نفر را از دست داد. 

به غیر از آلبرتا، مهاجرت خالص بین استانی در نوا اسکوشیا (مثبت 6169 نفر)، نیوبرانزویک (مثبت 4790 نفر) و جزیره پرنس ادوارد (مثبت 818) بود. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید