اخباراخبار کانادا

تسهیلات جدید برای خریداران بار اول مسکن و مالکین فعلی

کریستیا فریلند، معاون نخست وزیر و وزیر دارایی اقدامات جدید برای مقرون به صرفه تر کردن مسکن برای خریداران بار اول و مالکین فعلی را رونمایی کرد. 

بر اساس تصمیم دولت، از 16 اپریل، مبلغی که خریداران بار اول می توانند از حساب RRSP خود برای پیش پرداخت خانه اول خود برداشت کنند، از حداکثر 35 هزار دلار به 60 هزار دلار ، افزایش می یابد. این افزایش به علاوه حساب TFSA یا حساب پس انداز معاف از مالیات، می تواند به جوانان کانادایی ابزار بیشتری برای پس انداز مبلغ مورد نیاز ارائه می دهد. 

TFSA به کانادایی ها امکان می دهد تا 8 هزار دلار در سال (با حداکثر سقف مشارکت مادام العمر 40 هزار دلار) برای خرید یک خانه پس انداز کنند. 

فریلند همچنین گفت دوره بازپرداخت  مبلغ برداشت شده از RRSP برای پرداخت سپرده خرید خانه، دو برابر افزایش می یابد. خریدارانی که بین 1 ژانویه 2022 و 31 دسامبر 2025، برای اولین بار از RRSP های خود پول برداشت می کنند، اکنون به جای دو سال، 5 سال فرصت بازپرداخت خواهند داشت. 

به گفته فریلند، از اول آگوست سال جاری، خریداران بار اولی که وام مسکن بیمه شده دریافت می کنند، می توانند از دوره استهلاک 30 ساله برای بازپرداخت وام استفاده کنند. 

دولت بانک ها را ملزم کرده 4 تا 6 ماه قبل از فرارسیدن تاریخ تمدید وام با صاحبان خانه تماس بگیرند تا آنها را از گزینه های مقرون به صرفه مطلع کنند. 

بر اساس منشور وام مسکن کانادا که در پاییز اعلام شد، بانک ها باید چهار تا شش ماه قبل از تاریخ تمدید وام مسکن با صاحبان خانه تماس بگیرند تا آنها را از گزینه‌ های مقرون به صرفه مطلع کنند. اما از این پس بانک ها بایستی 24 ماه زودتر با وام گیرندگان درباره تمدید وام تماس بگیرند. طبق منشور وام دهندگان ملزم بودند دوره استهلاک برای وام گیرندگانی که با مشکلات مالی مواجه شده اند را موقتا تمدید کنند. اما این تمدید موقت، بسته به شرایط صاحبخانه می تواند به دائم تغییر کند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید