مقالاتمقالات پزشکی

اگر می خواهید لاغر شوید، این 3 چیز را ترک کنید!

 

هیچ چیز برای افراد چاق به اندازه لاغر شدن، دلچسب نیست. اما خبر بد این است که اگر واقعا می خواهید وزن کم کنید، باید این 3 چیز را کنار بگذارید.

قبل از اینکه بخواهیم به این لیست سه تایی نگاهی بیندازیم، باید بدانید که این لیست ربطی به تغذیه ندارد و بیشتر مربوط به موانع ذهنی می شود که اگر می خواهید به ورژن بهتری از خود تبدیل شوید، باید آنها را کنار بگذارید.

لذت فوری

اگر می خواهید چربی های بدن تان را آب کنید، اولین چیزی که باید ترک کنید، لذت و رضایت فوری است. 

این زمانی است که شما به جای دریافت پاداش های بزرگتر که بعدا می آیند، به پاداش های کوچکتر که معمولا به صورت آنی هستند، بسنده می کنید. 

در واقع این خصلتی است که اکثر افراد موفق دارند؛ آنها اراده مبارزه با رضایت آنی را دارند و ترجیح می دهند به جای صرف وقت خود برای کارهای لذت بخش و زودگذر، وقت و زمان خود را صرف انجام کارهای اساسی کنند تا در آینده از مزایای دائمی آنها بهره ‌مند شوند. این چیزی است که شما باید در مورد تغذیه خود به آن مسلط شوید.

این بدان معنا نیست که شما باید هر روز کالری های خود را بشمارید و هر روز به باشگاه بروید. نه! شما باید این توانایی را داشته باشید که مرزبندی خاصی را رعایت کنید و بتوانید در زمانی که لازم است، نه بگویید. 

خودشیفتگی

ایده کمال در ذهن خود را دور بیندازید. اگر فکر می کنید که کامل هستید، اگر فکر می کنید که همه چیز را می دانید، اگر فکر می کنید که نیازی به شکست ندارید، چیزی یاد نخواهید گرفت و اصلا پیشرفت نخواهید کرد.

اگر فکر می کنید از قبل می دانید چگونه وزن کم کنید، بهتر است دوباره فکر کنید. بله، برخی چیزها اساسی هستند، اما راه های زیادی برای رسیدن به هدف خود، یعنی کاهش چربی بدن وجود دارد.

هر چه بیشتر یاد بگیرید، بیشتر متوجه می شوید که چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. در این سفر جایی برای منیت وجود ندارد.

هیچ کس وظیفه مراقبت از شما را برعهده ندارد

وقتی صحبت از شرکت های تولیدکننده مواد غذایی می شود، باید بدانید که برخلاف تصور شما، آنها مسئول مراقبت از شما نیستند و فقط مسئول سودآوری خود هستند.

به همین دلیل باید بپذیرید که در بسیاری از موارد، سلامتی شما قربانی سود آنها می شود.

پس وقتی پای محصولات آنها به میان می آید، اول به خودتان و سلامتی تان اهمیت بدهید، سپس گفته های آنها!

از دست دادن چربی شکم به چند دلیل زیر مشکل است:

  • ژنتیک

ژنتیک جایی که محل انباشت چربی در بدن شماست را تعیین می کند. برخی از افراد به همین دلیل بیشتر مستعد ذخیره چربی در شکم هستند و از این رو لاغری شکم برای آنها دشوار است.

  • هورمون ‌ها

هورمون ‌هایی مانند کورتیزول و انسولین می ‌توانند بر نحوه ذخیره چربی بدن، به ویژه در ناحیه شکم تاثیر بگذارند. سطوح بالای کورتیزول که یک هورمون استرس است، می تواند منجر به افزایش چربی شکم شود.

  • سن

با افزایش سن، متابولیسم شما کاهش می یابد و کاهش وزن و چربی شکم دشوارتر می شود.

  • رژیم غذایی نامناسب

رژیم غذایی سرشار از غذاهای فرآوری شده، قند و چربی های اشباع شده می تواند به افزایش چربی شکم کمک کند. به همین دلیل اتخاذ یک رژیم غذایی سالم برای از بین بردن چربی شکم مهم است.

  • عدم ورزش و تحرک کافی

ورزش برای سوزاندن کالری و کاهش چربی شکم بسیار مهم است. سبک زندگی بی تحرک می تواند کاهش چربی شکم را دشوارتر کند.

  • خواب

کمبود خواب می ‌تواند بر هورمون ‌هایی که اشتها و متابولیسم را تنظیم می ‌کنند، تاثیر بگذارد و از بین بردن چربی ‌های شکم را سخت تر کند.

متابولیسم به فرآیندهای شیمیایی گفته می شود که در یک موجود زنده برای حفظ حیات رخ می دهند. متابولیسم یک فرآیند ضروری است که وظیفه تبدیل غذا به انرژی، ساختن و ترمیم بافت ها و حذف مواد زائد از بدن را بر عهده دارد.

متابولیسم به چند دلیل مهم است:

  • تولید انرژی

متابولیسم مسئول تبدیل غذا به انرژی است که سلول های ما می توانند از آن استفاده کنند. این انرژی برای تمام عملکردهای بدن از تنفس گرفته تا راه رفتن لازم است.

  • نگهداری بافت

متابولیسم مسئول ساخت و ترمیم بافت های بدن است که شامل رشد و ترمیم عضلات، استخوان ها و اندام ها می شود.

  • دفع مواد زائد

متابولیسم به دفع مواد زائد از بدن مانند دی اکسید کربن، اوره و سایر سموم کمک می کند.

  • تنظیم وزن بدن

متابولیسم نقش کلیدی در تنظیم وزن بدن دارد. متابولیسم کند می تواند کاهش وزن را دشوارتر کند، در حالی که متابولیسم سریع می تواند به سوزاندن کالری بیشتر کمک کند.

  • تولید هورمون

متابولیسم مسئول تولید هورمون هاست که پیام رسان های شیمیایی هستند که عملکردهای مختلف بدن را تنظیم می کنند.

اهمیت افزایش سرعت متابولیسم در سرعت کاهش چربی های بدن، نشان می دهد که شما باید برای لاغری، روشی برای افزایش سرعت متابولیسم بدن خود پیدا کنید.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید