اخباراخبار کانادا

پس از قطع درآمد پایه، در پایان ماه فقط 22 دلار در جیب این شهروند انتاریویی باقی می ماند

تریسی کراسون می‌ گوید زمانی که از دولت انتاریو حداقل درآمد پایه یا Ontario Basic Income  دریافت می ‌کرد، سالم‌ تر غذا می‌ خورد، بهتر می‌ خوابید و انرژی بیشتری داشت. اما اکنون، پس از پرداخت اجاره، هر ماه فقط 22 دلار در جیب اش باقی می ماند و برای غذا به خیریه Meals on Wheels متکی است. 

کراسون یکی از هزاران شهروندی است که پس از اینکه استان پروژه آزمایشی درآمد پایه (OBI) را نزدیک به شش سال پیش لغو کرد، تحت تأثیر قرار گرفت. لغو زودهنگام این برنامه در سال 2018 ، دلیل به جریان افتادن دادخواست جمعی است. 

کراسون که از تاندر بی به تورنتو منتقل شده، می گوید: وقتی OBI دریافت می کردم، می توانستم ماهی یک بار برای شام استیک 10 دلاری بخورم. اما حالا از تجملاتی مانند استیک و همبرگر محروم هستم.

به گفته موسسه حقوقی تورنتو Cavalluzzo LLP، این دادخواست جمعی که توسط 4000 نفر طرح شده است، برای دریافت 200 میلیون دلار خسارت از دولت انتاریو می باشد. 

یادآور می شود، پروژه آزمایشی پرداخت درآمد پایه، توسط دولت لیبرال کتلین وین در سال 2017 در لیندزی، همیلتون و تاندر بی، با هدف بررسی تاثیر درآمد پایه بر رفاه ساکنان کم درآمد در یک دوره سه ساله، راه اندازی شد. اما تابستان سال بعد، پس از روی کار آمدن دولت محافظه کار داگ فورد، متوقف شد. 

از زمان پایان پروژه آزمایشی، هزینه های زندگی در سراسر انتاریو همچنان افزایش یافته است و افراد بیشتری را به بانک های مواد غذایی متکی هستند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید