مقالاتمقالات اقتصادی

هزینه های زوج های بدون فرزند کانادا چقدر است؟

هنگامی که زوج‌ها با مشاور مالی ملاقات می‌کنند، احتمالاً با کسی مواجه می‌شوند که بر روی صرفه‌جویی، سرمایه‌گذاری و به ارث گذاشتن برای فرزندان تمرکز دارد. این کاملاً عالی است- مگر اینکه قصد نداشته باشید فرزند داشته باشید.

بر اساس آخرین آمار از کانادا، هزینه بزرگ کردن یک فرزند از تولد تا سن ۱۷ سالگی ۳۵۰٬۰۰۰ دلار است. این رقم با پشتیبانی از آن فرزند در تحصیلات عالیه تا سن ۲۲ سالگی ۲۹ درصد افزایش می‌یابد. (البته امروزه برخی فرزندان تا دهه سوم زندگی‌شان هم در خانه والدینشان زندگی می‌کنند.)

اگر چه همه زوج ها به طور عمدی فرزند نداشتن را انتخاب نکرده‌اند، اما با توجه به کاهش سرعت تولد در سراسر جهان، افزایش تعداد آنها تعجب‌برانگیز نیست. تعداد این خانوارهای بدون فرزند در کانادا در سال ۲۰۲۱ به ۱٫۹ میلیون رسید. این تعداد  در سال ۲۰۱۲ برابر ۱٫۷ میلیون بود. 

زوج‌های بدون فرزند انعطاف‌پذیری بیشتری در شکل‌دادن به زندگی‌شان دارند، چراکه هزینه‌های مربوط به کودک مانند پوشش آموزشی، خرید وسایل و برنامه‌های وقت‌گذرانی و… را نمی‌پردازند. ممکن است برای آنها اهمیت چندانی نداشته باشد منزل بزرگی با اتاق‌های متعدد خریداری کنند یا منزلی که در نزدیکی مهد کودک یا مدرسه خوبی باشد. آنها می‌توانند در کار خود ریسک‌پذیرتر باشند، برای بازنشستگی ذخیره‌سازی بیشتری انجام دهند و تصمیم بگیرند بیمه زندگی نخرند.

سامانتا سایکس، مشاور سرمایه‌گذاری و مشاور مالی در شرکت مدیریت ثروت ریموند جیمز، معتقد است پیدا کردن کسی که بتواند با او ارتباط برقرار کرد  بهتر از  داشتن سال‌ها سابقه کار  است و می‌گوید “به نظر من، افراد با تجربه و آزموده‌ای که تمایلی به بازنشستگی در ۵ تا ۱۰ سال آینده ندارند، خوب گوش خواهند داد و مشاوره مالی جامع تری برای زوج های بدون فرزند ارائه خواهند داد.”  

جی ازیگمونت، مشاور مالی آمریکایی که روی زوج‌های بدون فرزند تمرکز دارد می‌گوید زوج های بدون فرزند باید در پیدا کردن مشاور مورد نظرشان کوشش کنند. “از مشاورتان بپرسید که آیا برنامه مالی شما بدون فرزند متفاوت  از برنامه مالی با وجود فرزند خواهد بود یا خیر. اگر مشاورتان بگوید تفاوتی ندارد، فوراً برگردید و از آنجا بروید.”

آقای زیگمونت توصیه می‌کند از مشاور با کارمزد ثابت بر اساس ساعت مشاوره استفاده شود، چرا که مشاورانی که از طریق درصد سرمایه‌گذاری یا فروش محصولات درآمد دارند، به‌طور ذاتی تمایل به فروش بیشتر محصولات و افزایش سایز سبد سرمایه‌گذاری دارند. 

مشورت اصلی خانم سایکس برای زوج های بدون فرزند این است که در فصل مقایسه زندگی مالی‌شان با دیگران دچار تله نشوند. بله ممکن است مبلغی تخمینی معادل ۳۵۰٬۰۰۰ دلار را با عدم داشتن فرزند صرفه‌جویی کنند. اما نباید از عدم وجود این مبلغ در حساب پس اندازشان ناراحت شوند.

جنیفر هرمن، 46 ساله و مایکل بال، 47 ساله، اتاوا

جنیفر هرمن در زمان خرید خانه در اوتاوا در سن 26 سالگی این هدف را برای خود تعیین کرده بود که می‌خواست تا سن 40 سالگی هزینه آن را پرداخت کند. همسر او مایکل بال فکر می‌کرد این هدف بسیار طماعانه است.

اما سال‌ها انضباط و تلاش مداوم برای پرداخت وام مسکن 200,000 دلاری‌شان میوه داد و زن و شوهر توانستند تا زمانی که جنیفر 39 ساله شد وام مسکن را پرداخت کنند.

جنیفر و مایکل با دقت و به صورت هدفمند به چگونگی استفاده از وقت و پول اضافی‌شان که به دلیل عدم بچه‌داری به دست می‌آمدند پرداختند. دهه اول زندگی صرف ذخیره‌سازی و توسعه حرفه‌ای‌شان شد. آن‌ها 15 سال پیش یک شرکت بازاریابی مشترک تاسیس کردند و تا حدود 60 ساعت در هفته کار می‌کنند تا کسب‌وکارشان را به موفقیتی برسانند. حالا، بخشی از پول‌شان برای لذت‌های فوری اختصاص پیدا می‌کند.  آن‌ها از مزایای زندگی بدون بدهی به خوبی بهره می‌برند و در صورت نیاز،  بی‌رویه هزینه می‌کنند مثل خوردن غذا در رستوران‌های میشلن و برنامه‌ریزی سفر بدون دغدغه  که در برنامه ریزی آنها گنجانده شده است. 

مایکل بال که نوازنده گیتار و دوست‌دار موسیقی متال است، اخیرا بلیط ویژه با هزینه 5,000 دلار برای کنسرت گروه متالیکا خرید که شامل دسترسی به پشت‌صحنه و ملاقات با دو عضو گروه و اختصاص مکان ویژه  برای دیدن کنسرت در جلوی صحنه بود.

جنیفر می‌گوید یکی از نگرانی‌هایش هزینه بازنشستگی است که   تنها حوزه‌ای است که فکر می‌کند برای زوج‌های بدون فرزند پر هزینه خواهد بود.

لینک

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید