اخباراخبار کانادا

ممنوعیت پلاستیک تعیین شده توسط ترودو ممکن است واقعاً به محیط زیست آسیب برساند

علیرغم حکم دادگاه در اواخر سال گذشته، که ممنوعیت دولت ترودو در مورد پلاستیک های یکبار مصرف (کارد و چنگال، نی، کیسه های مواد غذایی و غیره) را غیر معقول و مغایر قانون اساسی تلقی کرد، این ممنوعیت همچنان باقی است. این در حالیست که کانادا در حال حاضر یک سیستم مدیریت زباله قابل تحسین دارد که 99 درصد از پلاستیک های دور ریخته شده را به طور ایمن در محل های دفن زباله دفع می کند و یا آنها را به طور کامل از طریق سوزاندن از بین می برد. بنابراین کمتر از 1 درصد از زباله های پلاستیکی به محیط زیست راه پیدا می کنند. 

همچنین پتانسیل زیادی برای مردم وجود دارد که اقلام پلاستیکی ممنوعه، از جمله کیسه های خرید را با سایر کیسه های پلاستیکی قابل استفاده مجدد سنگین تر که در این ممنوعیت گنجانده نشده اند، جایگزین کنند. اقدامی که می تواند برای محیط زیست مضرتر باشد.  

به عنوان مثال، در نیوجرسی- آمریکا، در حالی که استفاده از کیسه های خرید پلاستیکی به دنبال ممنوعیت ایالتی در سال 2022 کاهش یافت، اما این کیسه ها با پلاستیک های سنگین تر جایگزین شد. مصرف پلاستیک های قابل استفاده مجدد سه برابر و مصرف کیسه های پلی پروپیلن که در داخل کشور تولید و بازیافت نمی شوند و در واقع حاوی مواد قابل بازیافت نیستند 6 برابر افزایش یافت. 

به گفته شرکت Freedonia که در مورد بازار تحقیق می کند، افزایش مصرف کیسه های پلی پروپیلن به افزایش 500 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای در نیوجرسی منجر شد. به عبارتی این ممنوعیت باعث افزایش آلودگی محیط زیست شده است. 

در نیوجرسی تلاش هایی برای حذف کیسه های پلی پروپیلن صورت گرفته تا مردم را از خرید کیسه های قابل استفاده مجدد سنگین که به هر حال بعد از چند بار استفاده دور ریخته می شوند، منصرف کند تا آنها را با پاکت های کاغذی یا سبدها و سطل های پلاستیکی قابل بازیافت جایگزین کنند. 

دلیلی وجود ندارد که کانادایی ها مایل به چنین کاری نباشند. بنابراین با توجه به آنچه گفته شد، عقل سلیم حکم می کند که دولت ممنوعیت پلاستیک یکبار مصرف را لغو کند.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید