اخباراخبار جهان

صاحبان مجتمع های آپارتمانی اجاره ای، خواهان افزایش اجاره بهاء 

طبق گزارش CBC News، 20 شرکت مالک مجتمع های آپارتمانی اجاره ای، درخواست هایی را برای دریافت مجوز افزایش اجاره بهاء (فراتر از دستورالعمل های استانی) به جریان انداخته اند. 

Starlight Investments، یکی از بزرگترین مالکان املاک اجاره ای کانادا، با 54 هزار واحد مسکونی در سراسر کشور، 46 درخواست را ثبت کرده که می تواند بیش از 6000 واحد را تحت تأثیر قرار دهد. 

درخواست‌ ها برای افزایش اجاره بهای بالاتر از دستورالعمل استانی (AGI)، روشی متداول برای تحت فشار قرار دادن مستاجران طولانی مدت برای تخلیه است و به صاحبخانه ‌ها اجازه می‌ دهد اجاره بها را تا نرخ بازار برای مستاجران جدید افزایش دهند.

اجاره بها در بحبوحه بحران مسکن انتاریو به شدت افزایش یافته است. میانگین اجاره یک آپارتمان یک خوابه در استان در ماه مارچ 2199 دلار بود.

دستورالعمل استانی افزایش اجاره بهاء در انتاریو برای سال 2024، تنها 2.5 درصد است. اما در بیشتر موارد، مالکان می توانند برای افزایش تا 3 درصد در سال، تحت یکی از سه شرط زیر درخواست دهند:

  • برای مخارج عمده مانند بازسازی بالکن یا آسانسور
  • در صورت افزایش هزینه های خدمات امنیتی 
  • برای جبران افزایش مالیات های شهرداری، از جمله مالیات بر دارایی 

دستورالعمل استانی برای واحدهای اجاره ای است که قبل از 15 نوامبر 2018 ساخته شده اند و ساختمان های جدید از آن معاف می باشند. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید