مقالاتمقالات اجتماعی

شگفت زده شدن جواهرشناسان از گردنبند 7.5 میلیارد دلاری نیتا موکش آمبانی

موکش آمبانی با ارزش کسب و کار 112 میلیارد دلاری اش  در آسیا بی رقیب است  و کسی از همسرش نیتا آمبانی نیز در زمینه جواهرات  پیشی نمی‌گیرد. نیتا آمبانی بنیان‌گذار بنیاد NMACC است. نیتا آمبانی رئیس هیئت‌مدیره بنیاد ریلاینس در مراسم پیش‌از-عروسی پسر کوچکش، آنانت آمبانی، با زیبایی و ظرافت ممتاز خود توجه‌ها را جلب کرد.  این فرد 60 ساله  در این مراسم با گردنبندی 7.5 میلیون دلاری که شامل دو مروارید بسیار نادر کلمبیایی به اندازه‌های 560 و 303 قیراط بود، ظاهر شد که طبق گفته جواهرشناس و تاجران جواهرات، ساخت آن سه سال طول کشیده است. 

 این جفت مروارید سبز در سال 2020  در فروش مجلل‌ترین جواهرات با قیمت 870,000 دلار به فروش رسید. این مرواریدهای شگفت‌انگیز تاکنون مورد هیچگونه پالایشی قرار نگرفته‌اند و این موضوع توسط موسسه‌ی معتبر آمریکایی GIA تایید شده است. این سنگ‌های قیمتی در حالت طبیعی خود به شکل بی‌نظیر با هنرمندی جواهرساز هندی کانتیلال چهوتالال جاساز شده است. 

یک خانه معروف جواهرسازی بیش از پنج دهه است که در ساخت جواهرات و سنگ‌های قیمتی بسیار باشکوهی که توسط خانواده سلطنتی هند استفاده شده اند، نقش داشته است. نیا آمبانی رئیس خاندان ریلاینس احتمالاً به همین دلیل به این برند اعتماد کرد تا در شهر جامنگار که مراسم در آنجا برگزار می‌شد، به طور شایسته‌ای مورد توجه قرار گیرند. 

در واقع آمبانی مخصوصا این گردنبند را برای مراسم پیش‌از عروسی سفارش داده بود.  برای ساخت این جواهر شگفت‌انگیز که قیمت آن 5/7 میلیون دلاری، صنعتگران ماهر شبانه‌روز کار کردند تا این گردنبند سلطنتی را یک ماه قبل از مراسم تحویل دهند. آنانت آمبانی و رادهیکا مرچنت در ژوئیه 2024 قرار است ازدواج کنند و می‌توان انتظار داشت جواهرات شگفت‌انگیز دیگری در آن مراسم دیده شود. علاوه بر  دست اندرکاران جواهرات فاخر، طرفداران ساعت‌ نیز ازدواج را با دقت پایش خواهند کرد و کنجکاوند بدانند آنانت پس از ساعت ریچاردمیل 4.5 میلیون‌ دلاری که مارک زاکربرگ و همسرش را تحت تاثیر قرار داد، چه ساعتی به دست خواهد کرد.

رئیس و مؤسس مدرسه بین‌المللی دیروبای آمبانی این جواهر بزرگ با دو مروارید بزرگ و باشکوه را با حلقه الماس بی‌نقصی که قیمت آن 5/6 میلیون دلار بود، تطبیق داد. وزن این الماس غیرعادی 58/52 قیراط بود که در دوران مغول جواهرشناسی شده بود. او برای تکمیل لباس خود در مراسم  علاوه بر استفاده از این گردنبند پیچیده و حلقه الماس بزرگش، از حداقل 12 دسته بند تک‌الماس متعدد به همراه یک بند مچی پرالماس استفاده کرد. می‌توان گفت همسر ثروتمندترین مرد آسیا با ارزش حداقل 20 میلیون دلاری جواهراتش واقعاً برای شرکت در مهمانی ظاهر شایسته‌ای داشت!

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید