اخباراخبار کانادا

بیمــــــه اتومبیــــــل در انتاریو تغییر می کند

دولت داگ فورد در لایحه بودجه جدید که سه شنبه 26 مارچ به مجلس استانی ارائه می شود، تغییراتی را در بیمه اتومبیل لحاظ کرده تا ضمن ارائه گزینه های متنوع تر، حق انتخاب رانندگان را برای پرداخت حق بیمه های پایین تر افزایش بدهد. 

سخنگوی دولت ضمن خودداری از رد یا تایید این گزارشات، گفت: دولت همواره به دنبال راه هایی برای افزایش حق انتخاب مصرف کننده و کاهش تشریفات اداری است. 

یادآور می شود این دومین تلاش دولت فورد برای اصلاح سیستم بیمه اتومبیل می باشد. دولت انتاریو در لایحه بودجه سال 2019 خود نیز برنامه ای را جهت اولویت بخشیدن به رانندگان ارائه کرد. اما تاثیر این اصلاحات در پایین نگه داشتن نرخ های بیمه مشخص نیست. به گفته حسابرس کل انتاریو، میانگین حق بیمه اتومبیل از سال 2017 تا 2021 حدود 14 درصد افزایش یافته است. 

طبق گزارش سال 2022 حسابرس کل، انتاریویی ها بالاترین میانگین حق بیمه اتومبیل در کانادا را پرداخت می کنند. از آن زمان به اینسو، ترکیب عواملی مانند تورم، سرقت اتومبیل و مشکلات زنجیره تامین، باعث افزایش نرخ های بیمه شده و پیش بینی ها حاکی از افزایش هرچه بیشتر نرخ ها در سال جاری است. 

دست اندرکاران صنعت بیمه می گویند، در لایحه بودجه استانی، اقدامات اصلاحی و همسو با وعده های انتخاباتی داگ فورد در نظر گرفته شده است. هرچند در این لایحه هدف مشخصی برای کاهش میانگین نرخ بیمه تعیین نشده است، اما اختیارات رانندگان برای انتخاب طرح پوشش مناسب و ارزان تر را افزایش می دهد. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید