دنیای مد

فاش کردن راز های جوان ماندن، توسط برنده شصت ساله‌ مسابقه زیبایی بوئنوس آیرس

برخی زنان مصمم موانع را نادیده می‌گیرند و به سمت اهدافشان پیش می‌روند. یک مثال از این دست الخاندرا رودریگز از لاپلاتا، آرژانتین است که تبعیض‌ها را زیر پا گذاشت و با سن ۶۰ سالگی تاج ملکه زیبایی بوئنوس آیرس را بر سر گذاشت. رودریگز به کسانی که فکر می‌کنند زیبایی با پیری از بین می‌رود نشان داد که سن تنها یک عدد است. این اولین باری بود که در تاریخ مسابقه زیبایی، یک فرد ۶۰ ساله تاج قهرمانی را به دست آورد و با شرکت‌کنندگانی که سن بسیار کمتری داشتند، رقابت کرد. 

رودریگز به عنوان وکیل و روزنامه‌نگار، در آوریل سال جاری تاج ملکه زیبایی بوئنوس آیرس را به دست آورد. پس از پیروزی، او در مصاحبه با رسانه گفت: هیجان‌زده‌ام که این پارادایم جدید زیبایی را نمایندگی می‌کنم، زیرا دوران جدیدی را آغاز کرده ام. من نشان دادم زنان نباید فقط بر پایه زیبایی فیزیکی قضاوت ‌شوند بلکه مجموعه‌ای از ارزش‌های دیگر را هم دارا هستند.

علاوه بر علاقه‌اش به زندگی آرام و صلح‌آمیز، رودریگز بر اینکه به‌طور مستمر قدم بزند و ورزش کند نیز تاکید دارد. همچنین خوردن غذاهای سالم را دوست دارد و همین را در آشپزی‌اش رعایت می‌کند. البته نمی‌توان گفت زندگی آرام و سالم او را جوان‌تر نگه داشته است اما رودریگز در گفت‌وگویش با رادیو راک اند پاپ  به شوخی گفته است که «تنها بودن» راز زیبایی‌اش است.

برعکس آنچه انتظار می‌رفت، رودریگز تجربه مدلینگ ندارد و تنها مسابقه ای قبل از این پیروزی تاریخی شرکت کرده بود وقتی بود که ۱۷ سال داشت. او گفت در آن زمان انتظار می‌رفت دانشگاه برود و شغلی پیدا کند؛ پس این مسابقه مقطع هدفی‌اش نبود. رودریگز توسط یک دوست که خودش هم از سن ۵۵ سالگی وارد عرصه مدلینگ شده، تشویق شد تا در این مسابقه شرکت کند و تبعیض‌ها را زیر پا بگذارد. او افزود در دنیای امروز، ۶۰ سالگی برابر با ۴۰ سالگی است.

رودریگز فقط به موفقیت در مسابقه ملکه زیبایی جهان بوئنوس آیرس بسنده نمی‌کند و تصمیم دارد در مسابقات بیشتری هم حضور پیدا کند. او آماده‌ی شرکت در مسابقه ملکه زیبایی جهان در آرژانتین در سال 2024 است که قرار است در تاریخ 25 مه در بوئنوس آیرس برگزار شود. رودریگز مصمم است با شکستن قالب‌های سنی، الهام‌بخش مردم شود. او تمرینات زبان بدن، مهارت‌های روی صحنه، پاسخگویی به سوالات داوران و آماده‌سازی لباس و مدل برای مراحل مختلف مسابقه را شروع کرده است. رودریگز معتقد است مسابقات زیبایی باید معیارهایش را وسیع‌تر کند تا زنان در هر سنی فرصت شرکت پیدا کنند. به اعتقاد او این اقدام می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس و ارتقای موقعیت زنان کمک کند. 

منبع خبــــــر

 

 


دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید