مقالاتمقالات اجتماعی

نشانه های پولداران تقلبی چیست؟

در سال ۲۰۱۳، آنا سوروکین متولد روسیه ادعا کرد وی یک مجری آلمانی در محافل هنری نیویورک است. او استودیوی جعلی تاسیس و مدارک جعلی ساخت تا ادعای داشتن مالکیت ۶۷ میلیون دلاری را تایید کند. در مجموع سوروکین بیش از ۲۷۵ هزار دلار از  بخش صحنه هنر و اجتماعی نیویورک در بین سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۷ کلاهبرداری کرد. وی نمونه ای کلاسیک از فرد پولدار تقلبی است و به نوعی فردی است که برای فریب دادن دیگران در مورد ثروت خود دروغ می گوید. متاسفانه افراد زیادی مانند او وجود دارند. برای اینکه دچار فریب نشوید، اینجا علائم فرد ثروتمند قلابی و روش‌های شناسایی آن‌ها را توضیح می‌دهیم:

  • آنها برای همه چیز به کارت اعتباری تکیه دارند: بسیاری از مردم با استفاده از کارت اعتباری برای حفظ ظاهر خود در بدهی غرق می‌شوند.  
  • به تایید مردم نیاز دارند: علامت دیگر ثروتمند قلابی این است که برای تایید مردم تلاش می‌کنند. آن‌ها به تایید مردم ثروتمند و مقام‌دار نیاز دارند. بنابراین تلاش می‌کنند تا وضعیت خوبی  از خود نشان دهند.
  • تعهدات خود را انجام نمی‌دهند یا قانون را زیر پا می‌گذارند: بر اساس مطالعات مجرم‌شناسی، کسانی که در یک نوع جرم درگیر می‌شوند، مستعد درگیری در جرائم دیگر نیز هستند. بنابراین، ثروتمندان قلابی بیشتر در مناطق خاکستری اخلاقی و قانونی فعالیت می‌کنند.
  • نمی‌توانند درباره ساخت ثروت بحث‌های عمیق‌ داشته باشند: ثروتمندان قلابی کمبود دانش مالی‌شان را لو می‌دهند. آن‌ها ممکن است در سطحی در مورد سرمایه‌گذاری و مالی شخصی صحبت کنند اما وقتی بحث تخصصی می شود، نشان می‌دهند که سواد مالی ندارند.
  • همواره در مورد اشخاص معروفی که می‌شناسند یا مکان‌هایی که بوده‌اند تبلیغ می‌کنند: این فرد به هر طریقی سعی می‌کند از اشخاص مهمی که می‌شناسد نام ببرد. چون می‌داند قدرت این روابط چیست. علاوه بر این، می‌خواهند در حلقه‌های اجتماعی محبوبیت پیدا کنند، روابط اجتماعی خود را تاکید کنند و خود را مهم‌تر جلوه دهند.
  • حلقه اجتماعی آنها از ثروتمندان قلابی دیگر تشکیل شده است: برای آنها همیشه بهانه‌ای وجود دارد. همچون دروغگویان، برای افراد قلابی نیز همیشه بهانه‌ای وجود دارد. آن‌ها از برنامه‌هایی که هزینه‌های بالایی دارد اجتناب می‌کنند و هنگام پرداخت، معمولا پول کافی ندارند. افراد جعلی ثروتمند برای پوشاندن حقیقت موقعیت مالی واقعی‌شان، اقدام به دروغ گفتن می‌کنند. هدف اصلی آنها از این کار، جلب توجه و تایید دیگران است تا بتوانند مقامی در جامعه کسب کنند. عدم شفافیت در منبع درآمد و موقعیت مالی، بهانه‌جویی مداوم و عدم ارائه مدرک معتبر، نشانه‌های اصلی این افراد هستند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید