اخباراخبار کانادا

نرخ بلیط هواپیما در آمریکا، ارزان تر از کانادا! 

قیمت بلیط هواپیما در آمریکا در ژانویه سال جاری به پایین ترین حد در 15 سال اخیر – به استثناء سال های اوج پاندمی –  رسید. در حالی که ایالات متحده و کانادا اشتراکات زیادی با یکدیگر دارند، اما مسافران کانادایی نباید انتظار کاهش مشابه را در اینجا داشته باشند. 

علیرغم افزایش هزینه های زندگی در سراسر آمریکای شمالی، نرخ بلیط هواپیما در آمریکا در ژانویه سال جاری در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته 6.4 درصد کاهش داشت. 

در کانادا، نرخ بلیط هواپیما در ژانویه در مقایسه با ماه مشابه در سال گذشته، 14 درصد و در مقایسه با دسامبر سال گذشته 23.7 درصد کاهش یافت، اما همچنان 10 درصد بالاتر از زمان قبل از پاندمی بود. 

رقابت بین خطوط هوایی عامل اصلی کاهش قیمت بلیط هواپیما در طول سال 2023 و اوایل سال 2024 بوده است.

سال گذشته برای پروازهای تجاری در هر دو کشور یک موهبت بود زیرا مسافران زمان از دست رفته در طول همه گیری را جبران کردند. بر اساس گزارش American Express Global Business Travel Air Monitor 2024  کانادایی ها بین ژانویه تا اپریل 2023 بیش از 10 میلیون سفر به خارج از کشور داشتند که 7 درصد بیشتر از دوره مشابه در سال 2019 بود. 

در هر دو کشور، شرکت‌ های هواپیمایی ارزان ‌قیمت با یکدیگر و همچنین با خطوط هوایی بزرگ ‌تر و معتبرتر برای کسب سهمی از بازار، رقابت کردند و کرایه‌ ها پایین آمد. این شرکت ها در آمریکا شامل Frontier، Spirit و Allegiant بود. 

در کانادا خطوط هوایی ارزان قیمت Flair و Lynx به رقابت با یکدیگر پرداختند. با این حال عمر شرکت Lynx مستقر در کلگری کمتر از دو سال بود و این شرکت ماه گذشته فعالیت خود را متوقف کرد. 

یکی از دلایل ارزان تر بودن بلیط هواپیما در آمریکا، متفاوت بودن بازارهای دو کشور است. ابتدا اینکه آمریکا شرکت های هواپیمایی بیشتری در مقایسه با کانادا دارد. دوما، مساحت کانادا و فاصله زیاد بین شهرهای عمده – در کنار کوچکتر بودن بازار و محدود بودن تعداد خطوط هواپیمایی –  سفر هوایی را گران تر کرده است. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید