مقالاتمقالات اجتماعی

انتشار جزییات زندگی‌مشترک جاستین ترودو و‌ همسر سابقش، در کتاب سوفی گرگوار‌ ترودو

سوفی ترودو می گوید در طول دوران زندگی مشترک شان هرگز جاستین را به عنوان “نخست‌وزیر” تصور نمی‌کرده است. آن دو در تابستان گذشته، ازدواج ۱۸ ساله‌شان را به پایان رساندند. اگرچه درباره جدایی شان مخفی‌کاری می کنند، اما گرگوار ترودو به عنوان یک فعال حوزه بشردوستی و بهداشت روانی، در حال حاضر مسئولیت بزرگ کردن سه فرزندشان به نام های خاویر ۱۶ ساله، الاگریس ۱۵ ساله و آدرین ۱۰ ساله را بر عهده دارد. او اخیرا کتاب جدیدش را که تمرکزش بر بهداشت و سلامت روانی است معرفی کرد. این کتاب ۳۰۴ صفحه‌ای در اواخر آوریل روی باجه کتابفروشی‌ها قرار گرفت. او در کتاب خود به بحران‌های روانی و اجتماعی ناشی از مسایلی مانند همه‌گیری کووید-۱۹ پرداخته و راهکارهایی برای حفظ سلامت روان در چنین شرایطی ارائه می‌دهد.

گرگوار  ترودو در کتابش بخش‌هایی از زندگی خصوصی‌اش را با جاستین ترودو توضیح می‌دهد و به دوران ازدواج شان تا جدایی‌شان اشاره می کند. او درباره تاثیر شغل جاستین به عنوان نخست‌وزیر بر زندگی خانوادگی‌شان و چالش‌هایی که با این مسئولیت همراه بوده توضیح می‌دهد. همچنین دلایل جدایی‌شان را بازگو کرده است. یکی از موضوعات مهمی که در کتاب مورد تاکید قرار گرفته وجود پشتیبانی خانواده و دوستان در زندگی است. گرگوار  ترودو بر اهمیت حمایت‌های معنوی و عاطفی در تنظیم سلامت روان تاکید دارد.

این زوج سال ۲۰۰۵ ازدواج کرده بودند. گرگوار  ترودو در کتابش جزئیاتی از چالش‌های زندگی مشترک شان به عنوان یک زوج که یکی از آنها نخست‌وزیر یک کشور است را شرح داده است. همچنین به دشواری‌های نقش غیررسمی «بانوی اول» اشاره کرده و گفته همواره کوشیده خود را با عنوان‌هایی مانند این به جامعه معرفی نکند. او همچنین توضیح داد که چگونه شغل جاستین باعث محدود شدن زندگی شخصی آنها شده بود. اما همزمان تاکید کرد که همیشه از فعالیت‌های شوهرش حمایت کرده است.

گرگوار ترودو به طور ویژه به نقش شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی در ایجاد استرس و اضطراب می‌پردازد. او معتقد است که زندگی در قرن بیست و یکم، با تمام تحولات دیجیتالی که دارد، به سلامت روان انسان آسیب جدی وارد می‌کند. او در کتاب خود به صورت مفصل به روش‌هایی از جمله تکنیک‌های تنفس، یوگا، مدیتیشن، ورزش و تمرینات ذهنی می‌پردازد که می‌تواند به بهبود سلامت روان کمک کند. او معتقد است صحبت درباره احساسات و وقایع زندگی با دوستان و عزیزان، بار روانی را کاهش می‌دهد. همچنین شنیدن تجربیات دیگران و احساس ارتباط با آنها نیز مفید است. کتاب گرگوار ترودو حاوی چندین روش مفید دیگر برای بهبود سلامت روان است که به صورت عملی و با تکیه بر تجربه شخصی توصیه شده است.

 

 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید