مقالاتمقالات اجتماعی

اعتراض مردم اونتاریو برای پرداخت هزینه میلیون دلاری به افسران پلیس تعلیق شده

تعلیق افسران پلیس در اونتاریو مبلغ 134 میلیون دلار هزینه به مالیات دهندگان در طی 11 سال گذشته تحمیل کرده است.  پژوهش اطلاعات قابل دسترس عمومی در مورد افسران 44 اداره پلیس از جمله اداره پلیس استانی آنتاریو، تورنتو، پیل و اتاوا شامل 453 مورد تعلیق به دلیل اتهاماتی مانند رانندگی تحت تاثیر الکل، تقلب، تجارت مواد مخدر، خشونت علیه شریک زندگی و تجاوز جنسی بوده است. اریک لامینگ، استادیار جرم‌شناسی دانشگاه ترنت گفت: مردم حق دارند نگران و عصبانی باشند، چون ما داریم  به این افسران حتی پس از محکومیت هم حقوق می‌پردازیم.

طول مدت میانگین تعلیق 553 روز یا حدود 5/1 سال بوده است. بلندترین مدت تعلیق 9 سال و کوتاه‌ترین آن یک روز بوده است. بیش از یک سوم اتهامات، شامل خشونتهای جنسیتی مانند تجاوز جنسی، خشونت خانگی و آزار جنسی بوده است.

اکثریت (87 درصد) تعلیق‌ها به دلیل اتهامات جنایی بود. تقریبا نیمی از افسران تعلیق شده و محکوم به جرم، به کار خود بازگشتند. تنها کمتر از یک دهم آنها اخراج شدند. اغلب مطلق نیروها، پلیس‌های ارشد بودند اما فرماندهان و معاون فرماندهان نیز در بین آنها بودند. 11 افسر مکررا طی دهه گذشته تعلیق شدند.  این پرونده‌ها واقعا مردم را عصبانی می‌کند. آنها حق دارند چون در نهایت ما حقوق این افسران را حتی پس از محکومیت هم می‌پردازیم.

چه تعداد افسر پلیس توسط اداره مورد تعلیق قرار گرفتند؟

تعلیق‌ها به صورت سامانه‌ای پیگیری و افشا نمی‌شوند. لامینگ یکی از چهار محقق تخصصی در زمینه نظارت بر پلیس و سیاست‌های عدالت محور است که یافته‌های سی‌بی‌سی را مورد بررسی قرار داده‌اند. علاوه بر این دو رئیس سابق پلیس و یک مدیر ارشد اتحادیه‌ی استانی نیز آن را بررسی کرده‌اند.

سی‌بی‌سی با افسران تعلیقی نیز مصاحبه کرده که از بررسی اتهامات جنایی توسط همکارانشان شکایت دارند. آن‌ها معتقدند مدیران پلیس در تعلیق بیش از حد عجول و فرآیندهای قضایی طولانی است که باعث تعلیق‌های ماه‌ها و سال‌ها می‌شود. 

قوانین منحصربه‌فرد تعلیق در اونتاریو

تمامی افسران پلیس اونتاریو از همان آغاز استخدام ملزم به رعایت کدهای رفتاری می‌باشند. در صورت مظنون شدن به نقض این کد رفتاری یا تخلف از قانون، رئیس پلیس می‌تواند آنها را تعلیق نماید. مارک باکستر رئیس انجمن پلیس اونتاریو گفت: سعی می‌کنیم اعضا را در مواجهه با اتهامات جدی از فرآیندی منصفانه برخوردار کنیم. 

بر اساس تحلیل سی‌بی‌سی، سیاست تعلیق هر سال میلیون‌ها دلار هزینه به همراه داشته است. هزینه تعلیق 438 افسر به مدت بیش از 306,000 روز از سال 2013 به مبلغ کل 134,018,648.44 دلار می‌رسد که برابر بودجه کل سرویس پلیس لندن در 2023 است. تنها از ابتدای امسال، 83 افسر پلیس معلق بیش از 3.6 میلیون دلار هزینه به مالیات‌دهندگان تحمیل کرده اند. لامینگ گفت: این پول واقعی است. اگر افسر محکوم شود باید پول را پس دهد.

تعلیق‌های میلیون دلاری

بر اسار مطالعه سی‌بی‌سی، ده تعلیق بلندمدت دهه گذشته شامل پنج نفر از افسران پلیس ایالتی آنتاریو، سه نفر از پلیس تورنتو و دو نفر از پلیس منطقه‌ای دورهام بوده است.

طولانی‌ترین تعلیق مربوط به جیمز کریستی، سرجوخه پلیس ایالتی آنتاریو است که در مارس 2015 به دلیل اتهام  روابط نامشروع تعلیق شد. او پس از پرونده جنایی تبرئه شد اما به عمل ناشایست اعتراف کرد. او پس از 9 سال، همچنان معلق است.  او در این مدت بیش از 1.5 میلیون دلار حقوق دریافت کرده است. در طول 7/1 سال تعلیق ردموند، حدود 1.3 میلیون دلار حقوق دریافت کرد

 

تعداد دقیق تعلیق‌های با طول بیش از 90 روز

حداقل 390 مورد از 453 تعلیق تحلیل شده طولانی‌تر از 90 روز بود و 315 مورد یک سال یا بیشتر طول کشید. گرگ براون افسر سابق اتاوا گفت هیچ دلیلی وجود ندارد که تعلیق‌ها این قدر طول بکشد. می‌توان سیستم را بازسازی کرد تا هزینه‌ها کاهش یابد.  تحقیقات سی‌بی‌سی نشان داد که در تقریبا نیمی از مواردی که افسر به جرم محکوم شده بود، در نهایت به کار خود بازگشتند. یک‌چهارم محکومین استعفا دادند و ۹ درصد اخراج شدند. بنابراین باید قوانین و رویه‌های جدیدتری برای برخورد سریعتر و منصفانه‌تر با چنین مواردی اتخاذ شود تا هزینه‌ها کاهش یابد و اعتماد عموم به پلیس حفظ شود.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید