اخباراخبار کانادا

مرد انتاریویی، سالمندی را از کلاهبرداری 4 هزار دلاری بیت کوین نجات داد

تام سنت دنیس، پس از اینکه موفق به رهگیری کلاهبرداری بیت کوینی شد، در یک سری توییت، توضیح داد که چگونه یک زن مسن را قبل از اینکه بیش از 4 هزار دلار بیت کوین برای یک کلاهبردار بفرستد، از این کار منصرف نمود. 

سنت دنیس نوشت: هنگام خروج از درب، صدای زنی را که پای دستگاه خودپرداز بیت کوین با فردی تلفنی صحبت می کرد را شنیدم. واکنش اولیه ام این بود که موضوع به من ربطی ندارد و سوار اتومبیل ام شدم. اما 30 ثانیه بعد، فکر کردم  اگر با این زن صحبت نکنم، خودم را نخواهم بخشید… 

وقتی نزد این سالمند بازگشت، خریداران دیگری را دید که سعی می کردند با او صحبت کنند. اما این زن آنها را نادیده می گرفت. 

تام در ادامه نوشت: من صدای بلندی دارم، بنابراین اصرار کردم با او حرف بزنم و گفتم احتمالا مورد کلاهبرداری قرار گرفته است. 

این زن خطاب به فرد پشت خط گفت: اینجا می گویند از من کلاهبرداری می شود. 

وقتی تلفن را قطع کرد، به سنت دنیس توضیح داد که اقدامش نوعی سرمایه گذاری بود و پس از انتقال پول، می توانست بخشی از پول را به عنوان پاداش برای خود نگه دارد. 

 این زن توضیح داد که از Scotiabank تماسی دریافت کرده بود که طی آن به او در مورد فعالیت مجرمانه (کلاهبرداری) ادعا شده در حساب بانکی اش هشدار داده شده و به او گفته شده بود که باید نرم افزار مخصوصی را نصب کند تا بتوانند تحقیقات لازم را انجام بدهند. 

اما سنت دنیس می گوید در واقع تماس گیرندگان مشخصات بانکی او را سرقت کرده و  1200 دلار به حساب بانکی او واریز کردند و پس از استفاده از کارت های خرید به ارزش 1000 دلار، از این زن خواستند 200 دلار باقی مانده را نگه دارد. 

در روزی که سنت دنیس با این زن ملاقات کرده و معامله را بر هم زد، کلاهبرداران مبلغ 4300 دلار به حساب این زن واریز کرده و گفتند می تواند 300 دلار را نگه دارد. 

سنت دنیس می گوید آنچه برای این زن رخ داده بود، به مراتب بدتر از چیزی بود که فکر می کرد. پولی که کلاهبرداران برای این زن ارسال کردند، در واقع پول خود وی بود که بصورت cash advance روی کارت اعتباری چارج شده بود. در نهایت این زن 1 هزار دلارش از دست داد، ولی توانست مبلغ چارج شده روی کارت اعتباری اش را پس بگیرد. 

اگر مشکوک هستید قربانی کلاهبرداری یا جرایم سایبری شده اید، در اسرع وقت با پلیس محلی خود تماس بگیرید. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید