علم و دانش

شناسایی فواید پزشکی قارچ های روانگردان توسط محققان اسرائیلی 

نتایج تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه عبری اورشلیم، نشان می ‌دهد که عصاره قارچ حاوی سیلوسایبین در مقایسه با سیلوسایبین سنتز شده شیمیایی می ‌تواند اثر قوی ‌تر و طولانی ‌تری بر انعطاف‌ پذیری سیناپسی داشته باشد.

بر اساس این مطالعه، قارچ ها به طرز شگفت انگیزی می توانند سلامت روان – از افسردگی گرفته تا اختلال استرس پس از سانحه (PTSD) تا اسکیزوفرنی را بهبود بخشند.

این تحقیق که توسط دانشجوی دکتری اور شار و دکتر الکساندر بوتوینیک، تحت رهبری دکتر زوری لایفشیتز و روانپزشک پروفسور برنارد لرر انجام شد، نشان می دهد که عصاره قارچ می تواند در مقایسه با سیلوسایبین سنتز شده شیمیایی، اثربخشی بالاتری را داشته باشد.  

این تحقیق که بر روی انعطاف پذیری سیناپسی در موش های نر بالغ تمرکز دارد، بینش های امیدوارکننده ای را در مورد مزایای درمانی بالقوه ترکیبات روانگردان طبیعی در مقابله با اختلالات روانپزشکی آشکار می کند. 

میلیون ها نفر در سراسر جهان با مشکلات روانی دست و پنجه نرم می کنند که به مداخلات دارویی موجود پاسخ نمی دهند. آمارهای نگران کننده نشان می دهد که 40 درصد از افرادی که از افسردگی رنج می برند از داروهای موجود در بازار تسکین نمی یابند. این روند در میان افراد مبتلا به اختلال وسواس (OCD) نیز مشاهده می شود.

علاوه بر این، با توجه به اینکه حدود 0.5 درصد از جمعیت از اسکیزوفرنی رنج می برند، نیاز فوری به راه حل های نوآورانه مناسب برای کسانی که از داروهای موجود سود نمی برند، وجود دارد. 

محققین یافته های اولیه خود را در مجله Molecular Psychiatry با عنوان اثر سیلوسایبین سنتز شده شیمیایی و عصاره قارچ روانگردان بر پروفایل های مولکولی و متابولیک در مغز موش، منتشر کرده اند.

در شیوه‌های پزشکی باستانی، به‌ ویژه آن‌ هایی که فواید درمانی را به داروی روان‌ گردان نسبت می‌ دهند، استفاده از عصاره‌ ها یا محصولات کامل، مانند خوردن کل قارچ، ترجیح داده می‌ شد. اما در طب غربی،  به جای استفاده از عصاره ها، ترجیح داده می شود ترکیبات فعال – برای توانایی کنترل بهتر بر دوزها و پیش بینی اثرات شناخته شده در طول درمان-  جدا شوند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید