اخباراخبار کانادا

سازمان امنیت کانادا: هند و پاکستان برای دخالت در انتخابات کانادا اقدام کردند

 

آژانس جاسوسی کانادا در اسنادی که اواخر پنجشنبه شب منتشر کرد، اعلام نمود دولت‌ های هند و پاکستان تلاش کردند در انتخابات فدرال کانادا در سال ‌های 2019 و 2021 مداخله کنند.

طبق گزارش سرویس اطلاعات و امنیت کانادا (CSIS) دولت هند در سال 2021 قصد مداخله و احتمالا انجام فعالیت های مخفیانه از جمله استفاده از یک نماینده نیابتی دولت هند در کانادا را داشته است. زیرا این تصور وجود داشت که بخشی از رای دهندگان هندی-کانادایی با جنبش خالستانی یا مواضع سیاسی طرفدار پاکستان همدل هستند. خالستان یک جنبش جدایی طلب سیک با هدف تشکیل یک کشور مستقل در شمال ایالت پنجاب هند است. در گزارش CSIS آمده است که هند با ارائه حمایت مالی غیرقانونی از نامزدهای طرفدار هند تلاش کرد در فرایندهای دموکراتیک کانادا مداخله کند. 

CSIS می گوید: دو سال قبل از آن، در سال 2019، مقامات دولت پاکستان در کانادا تلاش کردند به طور مخفیانه و با هدف پیشبرد منافع دولت پاکستان در کانادا و جلوگیری از نفوذ روزافزون هند به عرصه سیاسی فدرال نفوذ کنند. 

دیوید ویگن، مدیر CSIS در عین حال تاکید کرد که یافته ها کاملا دقیق نیستند و به تحقیقات بیشتر نیاز می باشد. 

لازم به ذکر است که هم اکنون یک کمیسیون ویژه در حال بررسی دخالت احتمالی چین، هند، روسیه و دیگران در انتخابات فدرال 2019 و 2021 است. 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید