مقالاتمقالات اجتماعی

خبر خوش‌ زندگی دوباره فرزند، به پدری که برای تشییع جنازه دخترش برنامه ریزی می کرد

 کالوم، ساکن اسکاتلند، نخستین بار در ماه مارس امسال به خاطر وضعیت سلامتی‌اش نگران شد. او از سردردهای شدیدی رنج می‌برد. کالوم به پزشک محل خود مراجعه کرد. پزشک بعد از معاینه او را به بیمارستان ارجاع داد تا آزمایشات بیشتری انجام شود. در آنجا متخصصان با انجام سی تی اسکن متوجه وجود التهابی به اندازه یک پرتقال در مغز کالوم شدند. با توجه به مشاهده التهاب غیرعادی و بزرگ در مغز، پزشکان تشخیص دادند که کالوم به سرطان مغز مبتلاست. بنابراین تنها چند ماه عمر برای او پیش‌بینی شد تا اینکه آزمایشات جدید نتیجه متفاوتی را نشان داد. 

با توجه به یافته‌های غیرعادی در سی تی اسکن مغزی، پزشکان مشکل کالوم را تومور مغزی به نام گلیوبلاستوما و در مرحله چهارم تشخیص دادند. پس از آن که به او گفته شد زمان زیادی عمر نخواهد کرد، کالوم تصمیم گرفت ماه‌های باقی‌مانده‌اش را با همسر و دو پسر کوچکش سپری کند تا خاطرات گرانبهایی بسازند. 

کالوم گفت: هنگامی که تشخیص بیماری ام را دریافت کردم، پزشکان احتمال دادند به کریسمس نرسم. تمام فکر و ذهنم مشغول تلاش برای ساختن خاطرات باارزش با همسرم ویکی و پسران کوچکم جوی و جد بود. آنها تنها نه و چهار سال داشتند. احساس وحشتناکی داشتم. 

ایده اینکه نتواند تولدها، فارغ‌التحصیلی و عروسی فرزندانش را تجربه کند، برای کالوم غیرقابل تحمل بود اما او غم خود را کنار گذاشت تا خانواده‌اش را شاد نگه دارد. تنها فکر اینکه نتواند رشد فرزندانش را تماشا کند، کالوم را تسخیر نکرده بود، بلکه ایده نبودن برای حمایت از همسرش ویکی نیز او را آزرده می‌ساخت. با وجود این، او از ویکی می‌خواست که امید به یافتن عشقی دیگر را از دست ندهد و حتی او را تشویق می‌کرد تا با شخص دیگری آشنا شود.

اما پس از مراجعه به بیمارستان برای عمل جراحی برداشتن تومور، پزشکان کشف شگفت انگیزی در مورد کالوم کردند. کالوم گفت: هنگامی که در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان به هوش آمدم، از پزشکم پرسیدم وضعیتم چطور است. در آن لحظه، پزشک با لحن شگفت‌زده‌ای گفت: باورکردنی نیست. اما این تومور نیست، بلکه جوش است و شما به طور کامل بهبود خواهید یافت. با وجود تشخیص اولیه سرطان مغز، در واقع کالوم از یک جوش بزرگ و التهابی در مغز رنج می‌برد که اشتباها با تومور اشتباه گرفته شده بود. این کشف غیرمنتظره پزشکان باعث شد تا کالوم به جای تلاش برای بهبود کمی قبل از مرگ، بتواند به طور کامل بهبود پیدا کند . تریسی گیلیز مدیر پزشکی لوتیان نیز گفت: با وجود تست‌های پیشرفته تشخیصی، گاهی جراحی برای تایید تشخیص لازم است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید