بهترین ورزش برای داشتن عمری طولانی چیست؟ 

 

یک متخصص راز ورزشی را که باعث افزایش عمر می شود فاش کرد؛ ورزشی که هیچ ربطی به باشگاه رفتن و ورزش های مرسوم ندارد. دان بوتنر همکار آمریکایی نشنال جئوگرافیک که درباره جوامع با عمر طولانی در سراسر جهان تحقیق می کند، معتقد است که راز طول عمر این جوامع در سبک زندگی آنها و فعالیت های بدنی خاصشان است.

او در گفتگو با پروفسور اسپکتور از کالج کینگز لندن در پادکست علم و تغذیه ZOE گفت: «تقریبا همه افرادی که عمر طولانی دارند، باغبانی را دوست دارند؛ چه با اهداف تفریحی و چه با هدف تامین نیازهای غذایی خود. تقریبا همه کسانی که به دهه نود و صد سالگی می رسند، به باغبانی می پردازند و معمولا تا پایان عمر از این کار دست نمی کشند. شاید بدان دلیل که باغبانی یک فعالیت بدنی با شدت پایین است.

از طرف دیگر وقتی باغی دارید و چیزی کاشته اید که نمی توانید صبر کنید تا آن را بخورید، این به شما انگیزه می دهد که هر روز بیرون بروید و به باغ خود برسید، به آن آب بدهید و علف های هرز آن را وجین کنید.

در این صورت شما فعالیت بدنی مناسبی دارید. من مطالعاتی را دیده ام که نشان می دهند در هنگام باغبانی، سطح کورتیزول یا هورمون های استرس فرد کاهش می یابند. در حین باغبانی دست های فرد کثیف می شوند و چون او با این دست ها دهان خود را پاک می کند، میکروبیوم های مفید وارد بدن او می شوند؛ هر چند شاید در ابتدا فقط کثیفی دست های فرد به چشم بیاید. به همین دلیل من معتقدم که باغبانی بسیار بهتر از رفتن به باشگاه است و بهترین ورزشی است که می تواند عمر بالای شما را تضمین کند».

آقای بوتنر خالق برنامه «Live to 100» که از شبکه نتفلیکس پخش می شود، در مورد مکان ‌های خاصی در جهان صحبت کرد که معمولا افراد 100 ساله در آن زندگی می ‌کنند. به گزارش  Gloucestershire Live این مکان ‌ها به عنوان مناطق آبی جهان معروف هستند.

هنگامی که پروفسور اسپکتور از دن بوتنر پرسید که چگونه می ‌توانیم زندگی خود را تغییر دهیم تا عمر طولانی تری داشته باشیم، او در پاسخ گفت: «اولین چیز این است که ذهنیت راهکارهای سریع و جادویی را کنار بگذاریم.

این به معنای ایجاد تغییرات کوچک فراوان در سبک زندگی ماست.

من کتابی به نام چالش منطقه آبی نوشته ام، جایی که حدود 40 روش مبتنی بر شواهد را جمع آوری کرده ام؛ در اینجا نشان داده ام که چگونه باید آشپزخانه، اتاق خواب و خانه خود را مدیریت کنید تا بیشتر حرکت کنید، کمتر بخورید، بهتر بخورید و بیشتر معاشرت کنید.

در مورد آشپزخانه، من معتقدم که ما غذایی را که می بینیم می خوریم. وقتی یک آمریکایی یک کیسه چیپس را روی پیشخوان آشپزخانه خود می گذارد و شروع به خوردن آن می کند، در واقع تمام اصول سبک زندگی سالم را پشت سر گذاشته است. من کاملا با این کار مخالفم و در کتابم نیز به دلایل آن اشاره کرده ام.

در عوض باید بیرون بروید و زیباترین کاسه میوه ای را که چشم تان را می گیرد، بخرید و آن را پر از میوه های رنگارنگ کنید و وسط پیشخوان آشپزخانه خود قرار دهید. به همین دلیل وقتی از کنار آشپزخانه عبور می کنید، به جای بسته چیپس، یک ظرف زیبای میوه می بینید».

دن بوتنر در ادامه درباره یک وسیله محبوب آشپزخانه صحبت کرد که باید به تاریخ سپرده شود. او گفت: «آزمایشگاه مواد غذایی کورنل مطالعه ای را روی توسترها انجام داد و به این نتیجه رسید که اکثریت قریب به اتفاق غذاهایی که از توسترها خارج می شوند، ناسالم هستند.

به همین دلیل تنها خارج کردن توستر از آشپزخانه، باعث می شود که افراد پس از 2 سال حداقل 2 کیلوگرم وزن کم کنند. افرادی که در خانه خود گل و گیاه دارند، بیشتر جابجا می شوند، زیرا مجبورند به گیاهان خود رسیدگی کنند و هر روزه به آنها آب بدهند. تنها این کارهای کوچک روزانه، تغییرات بزرگی در زندگی شما به وجود می آورند، بیشتر به این دلیل که تحرک شما را افزایش می دهند».

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید