علم و دانش

برندهای Nike، BMW  و دیگران روی کره ماه تبلیغ می کنند

 

داستان‌ ها و فیلم های علمی تخیلی مدت ‌هاست که سکونت‌گاه‌ های انسانی در ماه را پر از تبلیغات درخشان و بیلبوردهای نئونی درخشان به تصویر می ‌کشند.

اکنون به نظر می رسد دو شرکت در حال انجام یک جهش بزرگ برای تبلیغات هستند و این امر را در عرض چند سال به واقعیت تبدیل می کنند.

استارت‌ آپ کالیفرنیایی Astrolab قراردادی با آژانس تبلیغاتی به نام Group of Humans امضا کرده است تا به برندها فرصت تبلیغات در ماه را ارائه دهد. Astrolab قصد دارد کاوشگر Flex خود را در سال 2026 به ماه بفرستد. تبلیغات بالقوه می تواند روی کاوشگری که برای تردد انسان روی ماه طراحی شده، نمایش داده شود. 

راب نوبل، بنیانگذار Group of Humans، معتقد است برندها، بخصوص در بخش هایی از جمله مخابرات، ساخت و ساز و هنر می توانند از تبلیغات قمری بهره ببرند.

ایده قرار دادن محصول در طول سفرهای فضایی چیز جدیدی نیست. به عنوان مثال، در طول ماموریت های آپولو در دهه 1960، ساعت مچی Speedmaster Omega بخشی رسمی از کیت هر فضانورد را تشکیل می داد.

ناسا نیز با خانه مد Prada برای طراحی لباس فضایی برای فضانوردان در ماموریت Artemis III همکاری می کند. 

Astrolab چند سال پیش زمانی که نمونه اولیه مریخ نورد Flex خود را معرفی کرد تا به انسان اجازه دهد تا به سرعت در سطح ماه بچرخد، خبرساز شد. کاوشگر Flex  همچنین می تواند محموله های خاک را بردارد، حمل کند و به مکان مورد نظر منتقل کند. 

لازم به یادآوریست که شرکت اسپیس ایکس ایلان ماسک اولین کاوشگر Flex را اواسط سال 2026 به ماه منتقل خواهد کرد، همان سالی که ناسا قصد دارد دوباره انسان ها را روی ماه قرار بدهد. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید