اخباراخبار کانادا

بازداشت دومین مظنون سرقت کفش های یاقوتی فیلم جادوگر شهر اوز  

 جری هال سالیترمن، هم اکنون 76 ساله، اهل کریستال، مینه سوتا، در ارتباط با سرقت یک جفت دمپایی یاقوتی که جودی گارلند در سال 1939 در فیلم جادوگر شهر اوز پوشید، با اتهام سرقت یک اثر هنری در سال 2005 روبرو شده است. نامبرده جمعه گذشته در دادگاه ایالتی حاضر و تفهیم اتهام شد. 

کفش های مزین به پولک های یاقوتی، نزدیک به 20 سال پیش از موزه جودی گارلند در گرند راپیدز، مینه سوتا (محل تولد این بازیگر فقید) دزدیده شدند. محل نگهداری این کفش ها تا سال 2018 و زمانی که FBI آنها را پیدا کرد، در هاله ای از ابهام قرار داشت. 

در دادخواست علیه سالیترمن آمده است که نامبرده با آگاهی از دزدی بودن این کفش ها، آنها را دریافت و  از آگوست 2005 تا جولای 2018، پنهان کرده بود. 

سالیترمن که با صندلی چرخدار و کپسول اکسیژن در دادگاه حاضر شده بود، در پاسخ به سوال قاضی الیزابت کوان رایت مبنی بر اینکه آیا اتهامات وارده را درک می کند یا خیر، جواب مثبت داد، اما ادعای دیگری در مورد اتهامات مطرح نکرد. 

سارق اصلی کفش ها، تری جان مارتین – هم اکنون 76 ساله – بود که اکتبر سال گذشته به سرقت یک اثر هنری ارزشمند اعتراف کرد و گفت از چکش برای شکستن شیشه ویترین موزه استفاده کرده بود. 

مارتین امیدوار بود سنگ های روی کفش که به نظرش یاقوت اصل می آمد را بفروشد و پول هنگفتی کسب کند. اما یک دلال کالاهای دزدی در آن زمان ادعا کرد که یاقوت ها واقعی نیستند. جالب اینکه مارتین در ابتدا مدعی شد هیچ اطلاعی از ارزش فرهنگی این کفش ها نداشت و هرگز فیلم جادوگر شهر اوز را ندیده بود. 

FBI  هرگز نحوه ردیابی دمپایی ها را فاش نکرد. دادستان فدرال ارزش بازاری دمپایی ها را حدود 3.5 میلیون دلار برآورد کرده است.

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید