اخباراخبار کانادا

عدم پرداخت جریمه پارکینگ می تواند امتیاز اعتباری شما را خراب کند! 

هزاران نفر در اتاوا پس از اینکه شهرداری یک آژانس خصوصی را برای وصول جریمه های پرداخت نشده قدیمی استخدام کرد، با افت شدید امتیاز اعتباری خود روبرو شدند. 

این جریمه ها که قدمت برخی از آنها به چند دهه قبل می رسد، شامل موارد مشمول قانون تخلفات استانی مانند تخلفات رانندگی و همچنین قبض پرداخت نشده آب و غیره، می باشد.

جوزف ماهونی، معاون خزانه داری شهرداری اتاوا گفت: تا به امروز 103 هزار جریمه پرداخت نشده و 3000 قبض آب پرداخت نشده گزارش شده است. 

امتیاز اعتباری چگونه محاسبه می شود؟

دو آژانس اعتباری کانادا Equifax و TransUnion آن را محاسبه می کنند. هرچند فرمول محاسبه نزد دو آژانس متفاوت است، اما برای این کار سوابق پرداخت صورتحساب ها، مبالغ بدهی، درخواست های اعتباری جدید و غیره در نظر گرفته می شود.   

همانطور که گفته شد، مبالغ بدهی درصد قابل توجهی از امتیاز کلی شما را تشکیل می دهند. 

معمولا جریمه پارکینگ در گزارش اعتباری شما ظاهر نمی شود، اما این وضعیت در صورتی که شهرداری بدهی را به سازمان وصول ارجاع دهد، تغییر می کند. در این صورت حتی جریمه کتابخانه و قبض های پرداخت نشده آب و برق نیز می تواند بر امتیاز اعتباری شما تاثیر منفی بگذارد. 

تعداد دفعاتی که برای دریافت یک کارت اعتباری جدید درخواست داده اید نیز بر امتیاز شما تأثیر می گذارد، زیرا رفتار استقراضی شما را نشان می دهد. درخواست های متعدد در یک دوره کوتاه می تواند امتیاز شما را کاهش دهد زیرا وام دهندگان ممکن است آن را به این معنا تفسیر کنند که شما در مضیقه مالی هستید.

به طور خلاصه، عدم پرداخت و تأخیر در پرداخت بر امتیاز اعتباری شما تأثیر منفی می گذارند.

Equifax  امتیازات اعتباری 660 تا 724 را خوب، 725 تا 759 را بسیار خوب و 760 به بالا را عالی در نظر می گیرد. افرادی که امتیاز اعتباری کمتر از 560 دارند ممکن است برای دریافت اعتبار با مشکل مواجه شوند.

آیا می توانید کاهش امتیاز اعتباری خود را به چالش بکشید؟

بله. می ‌توانید به جریمه‌ ها یا بدهی‌ های ناآشنا را که فکر می‌ کنید اشتباه گزارش شده ‌اند، اعتراض کنید.

ابتدا یک کپی از گزارش اعتباری خود را از Equifax و TransUnion دریافت کنید تا موارد مورد اختلاف را بررسی کنید. سپس با آژانسی که اطلاعات نادرست را گزارش داده تماس بگیرید و اعتراض کنید. آژانس موظف به بررسی موضوع است. این فرآیند معمولا حدود شش هفته طول می کشد، اما بسته به پیچیدگی مورد می تواند طولانی تر باشد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید