اخباراخبار کانادا

آنچه باید درباره برنامه ملی تغذیه مدارس بدانید! 

 

طرح دولت فدرال برای راه‌ اندازی یک برنامه ملی تغذیه مدارس ملی ممکن است سوالات زیادی را نزد شهروندان ایجاد کرده باشد. دولت فدرال امیدوار است این برنامه را تا سال تحصیلی 25-2024 به 400 هزار دانش آموز در سراسر کشور ارائه کند. 

تا به این لحظه جزئیات بیشتری منتشر نشده و ممکن است اطلاعات بیشتر در لایحه بودجه فدرال که 16 اپریل به مجلس ارائه خواهد شد، گنجانده شده باشد. 

در اینجا به چند نکته درباره این برنامه 1 میلیارد دلاری، اشاره می شود. 

این برنامه برای کیست؟

دولت فدرال می ‌گوید هدف ارائه وعده ‌های غذایی (فراتر از آنچه هم اکنون در برنامه تغذیه مدارس وجود دارد) به 400 هزار دانش آموز است.

دبی فیلد، هماهنگ کننده ائتلاف حامی تغذیه سالم مدارس، می گوید حدود دو میلیون دانش آموز در حال حاضر در برنامه های تغذیه شرکت می کنند. 400 هزار دانش آموز دیگر در 1 هزار مدرسه در لیست انتظار برای دسترسی به چنین برنامه هایی قرار دارند. 

راشل انگلر-استرینگر، استاد دانشگاه ساسکاچوان می گوید: یک برنامه ملی به خانواده‌ های نیازمند کمک می ‌کند تا از انگ شرکت در برنامه‌ هایی که فقط  مختص دانش آموزان کم درآمد است، خلاص شوند. 

آیا این یک برنامه جدید است؟

نه دقیقا. انتظار نداشته باشید که به هر دانش آموز در کانادا به طور ناگهانی یک ناهار گرم سرو شود. این برنامه در واقع از برنامه های موجود استانی و منطقه ای حمایت خواهد کرد. 

لازم به ذکر است که برنامه های موجود بر حسب استان و منطقه متفاوت هستند. برخی از برنامه ها صبحانه، برخی وعده ناهار و یا غذای بیرون بر را ارائه می کنند. برخی رایگان بوده و برخی به پرداخت های داوطلبانه والدین متکی هستند. 

اگر مدرسه فرزندتان قبلا یک برنامه تغذیه داشته، فرزند شما به احتمال زیاد به غذای بهتر دسترسی خواهد داشت. اما اگر مدرسه شما چنین برنامه ای ندارد، این بودجه به استان ها و مناطق اجازه می دهد آن را گسترش بدهند. 

برنامه های موجود چقدر خوب هستند؟

طبق وب سایت سیاست غذایی دانشگاه یورک، برنامه های موجود استانی و مناطق نیازها را برآورده نمی کنند و نرخ مشارکت در آنها بسیار متغیر است.  طبق نظرسنجی 2023 دانشگاه تورنتو، تنها حدود 65 درصد از دانش آموزان منطقه تورنتو در برنامه های تغذیه مدارس شرکت دارند.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید