علم و دانش

Apple Watch  آنفولانزا و کووید را چند روز قبل از شروع علائم پیش ‌بینی می‌ کند 

دارندگان ساعت اپل از ویژگی جدیدی که می تواند بیماری را قبل از بروز علائم پیش بینی کند، حیرت زده شده اند. 

ساعت های اپل قبل از این به دلیل توانایی شناسایی مشکلات قلبی و زمین خوردگی در سالمندان، مورد استقبال کاربران قرار گرفته بود. با این حال، برنامه جدید Vitals که با آخرین سیستم عامل  WatchOS 11  در دسترس است، قادر به پیش بینی بیماری های رایج از جمله آنفولانزا و کووید بوده است.

این نرم افزار ضربان قلب، تعداد تنفس، دمای مچ دست، اکسیژن خون و مدت زمان خواب را تجزیه و تحلیل می کند تا سلامت روزانه را بررسی کند. کاربران می گویند ساعت آنها تغییرات ظریف در بدن آنها را تشخیص می دهد و مشکلات بالقوه سلامتی را نشان می دهد. 

این برنامه زمانی که دو یا چند نشانه حیاتی، از جمله ضربان قلب، تنفس یا دمای مچ دست تغییر می کند، آن را به کاربران اطلاع می دهد. برای مثال پیام هشدار می تواند به این شکل باشد: در طول خواب، تعداد تنفس و دمای مچ دست شما بالاتر از حد معمول بود. 

روری ایوانز در  X، که قبلا توییتر نامیده می شد، گفت: اپل واچ من چند روز قبل از مثبت شدن آزمایش کووید من، چند چیز را در مورد علائم حیاتی من شناسایی کرد!

نکته مهم اینکه اپل هرگز ادعا نکرده که می تواند جایگزین پزشک در تشخیص بیماری شود. در عوض، این شرکت ابزاری برای کاربران فراهم کرده تا آگاهی بیشتری در مورد سلامت خود به دست آورند. 

هنگامی که دو یا چند معیار از محدوده معمول خود خارج می شوند، کاربران پیامی دریافت می کنند که نشان می دهد چگونه تغییرات در این معیارهای خاص ممکن است با سایر جنبه های زندگی آنها مرتبط باشد، مانند تغییرات ارتفاع، مصرف الکل، یا حتی بیماری.

 Vitals  از الگوریتمی با استفاده از داده‌ های دنیای واقعی از Apple Heart and Movement Study  استفاده می‌ کند. 

 

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید