اخباراخبار کانادا

اتاوا حداقل دستمزد ساعتی را برای کارکنان موقت خارجی (با دستمزد بالا) را افزایش می دهد

دولت فدرال به منظور تشویق کارفرمایان به استخدام کارکنان کانادایی، حداقل دستمزد ساعتی که باید به کارگران موقت خارجی پرداخت شود را افزایش می دهد. 

به گفته یک مقام دولتی، وزیر کار کانادا سه شنبه 22 اکتبر، میانگین دستمزد ساعتی برای کارگران موقت خارجی (در مشاغل با دستمزد بالا) را 20 درصد افزایش می دهد. تغییرات جدید از 8 نوامبر اجرایی می شود. هدف دولت از این کار تشویق کارفرمایان به استخدام نیروی کار کانادایی است. 

لازم به ذکر است که ارزیابی بازار کار یا LMIA برای کارفرمای کانادایی جهت استخدام کارگران موقت خارجی الزامی است. کارفرما برای کسب مجوز استخدام بایستی ثابت کند که فرد کانادایی برای پر کردن موقعیت های شغلی وجود ندارد. 

در انتاریو، میانگین دستمزد برای گروه شاغلین با دستمزد بالا، ساعتی 28.39 دلار می باشد، با این تغییر کارفرما باید حداقل 34.07 دلار در ساعت دستمزد به کارکنان موقت خارجی در گروه مورد اشاره، بپردازد. این تغییر بر 34000 کارگر خارجی تأثیر خواهد گذاشت. 

بر اساس داده های اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، سال گذشته 183820 مجوز کار موقت خارجی صادر شد. این تعداد در سال 2019، تنها 98025 بود که حاکی از افزایش 88 درصدی است. 

تغییر پیش رو آخرین مورد از یک سری اقدامات برای سختگیرانه تر کردن الزامات واجد شرایط بودن و همچنین به منظور محدود کردن تعداد دانشجویان بین المللی و کارگران موقت خارجی است. این تغییرات شامل اعمال سقف بر درصد کارگران خارجی با دستمزد پایین در برخی بخش‌ ها و پایان دادن به مجوزها در مناطق شهری با نرخ بالای بیکاری نیز می باشد.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید