اخباراخبار کانادا

فروش آپارتمان در تورنتو به کمترین میزان در 30 سال اخیر رسیده است 

خرید و فروش کاندومینیوم در تورنتو به پایین ‌ترین سطح در سه دهه اخیر سقوط کرده است، اتفاقی که یکی از کارشناسان برجسته املاک و مستغلات آن را سخت ‌ترین چالش دهه‌ های اخیر بازار توصیف می‌ کند.

Urbanation  نتایج نظرسنجی بازار کاندومینیوم در سه ماهه سوم 2024 را منتشر کرد و تصویری نگران ‌کننده از پشت پرده بازار کاندومینیوم ارائه کرد. طبق این نظرسنجی، در سه ماهه سوم سال جاری تنها 567 واحد کاندومینیوم جدید در کل منطقه همیلتون/ کلانشهر تورنتو (GTHA) ، منطقه ای با حدود 7.3 میلیون نفر تا سال 2021 – فروخته شد.

این کمترین آمار سه ماهه از 1995، تقریبا 30 سال قبل می باشد. طی سه ماهه اول سال 2024 تنها 3641 واحد در GTHA فروخته شد که کاهش 63 درصدی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته و کاهش 84 درصدی از مدت مشابه در سال 2021 را نشان می دهد. 

این وضعیت باعث شده کارشناسانی مانند شان هیلدبراند، زنگ خطر را به صدا در آورند. وی با اشاره به اینکه بازار کاندومینیم با سخت ترین چالش مواجه است، پیش بینی کرد که شرایط به تدریج بهبود یابد، زیرا ادامه کاهش نرخ بهره در کنار کاهش موجودی کاندومینیوم و افزایش تقاضا، توسعه دهندگان را به بازگشت به بازار تشویق خواهد کرد. 

در سه ماهه گذشته تنها 177 پروژه کاندومینیوم وارد بازار شد، که نشاندهنده رکود در بخش ساخت و ساز جدید می باشد. موجودی آپارتمان های فروخته نشده جدید در مقایسه با سال گذشته 16 درصد افزایش یافته است که حاکی از افت نگران کننده 56 درصدی از میانگین ده ساله اخیر است.

منبع خبــــــر

 

 


نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا

Adblock را متوقف کنید

بخشی از درآمد سایت با تبلیغات تامین می شود لطفا با غیر فعال کردن ad blocker از ما حمایت کنید